Grol 1 wint van Excelsior 31 2 inclusief videoverslag

12-01-2013

Grol 1 heeft op zaterdag 12 januari in Rijssen met 4 - 2 gewonnen van de tweede uitgaaf van topklasser Excelsior '31 uit Rijssen. De wedstrijd maakte deel uit van het trainingsweekend dat Grol 1 hield in Markelo.

Videoverslag door Jan Nijkamp van Excelsior '31

Op het spiksplinternieuwe hoofdveld, geflankeerd door een prachtig nieuwe tribune, annex kleedkamergebouw met 18 kleedruimtes, en businessruimte, werd het publiek een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld. Met name de eerste helft werd er goed gespeeld. Al kwam men binnen een minuut al door onoplettendheid met 0 - 1 achter. Binnen 10 minuten stond men echter op een 2 - 1 voorsprong. Beide keren was Michel Kamphuis de aangever en was Mark Peters de afmaker. Voor rust maakte Lennard Walterbos er met een keihard schot 3 - 1 van, wederom op aangeven van Michel Kamphuis.

Foto's: Marcel Houwer

De tweede helft verliep wat rommeliger en was Excelsior iets dominanter. Enerzijds door wat omzettingen, anderzijds wellicht door vermoeidheid doordat men eerder die dag al een intensieve techniek training had afgewerkt. Excelsior maakte 3 - 2. Sander Nijhoff maakte er met een mooie kopbal 4 - 2 van, wat ook de eindstand was. De selectie ging daarna weer terug naar Markelo waar nog even werd nagepraat over de wedstrijd. Op zondag staat een korte bosloop op het programma. Dinsdag a.s. speelt men in Groenlo een vriendschappelijke wedstrijd tegen Varsseveld 1. Aanvang: 20.15 uur.