Grol 1 wint ruim van Varsseveld 1

30-01-2013

Op dinsdag 29 januari heeft Grol 1 thuis met 3 - 0 van Varsseveld 1 gewonnen. Een ruime en meer dan terechte overwinning op de ploeg die in de middenmoot van de 2e klasse I staat. De score in deze oefenwedstrijd had hoger uit kunnen vallen, gezien het grote aantal kansen voor Grol. De manschappen van trainer Jos Heutinck speelden verzorgd combinatie voetbal en was de ploeg met het meeste balbezit. Toch waren het standaardsituaties die voor de eerste twee doelpunten zorgden. In de eerste helft scoorde Lennard Walterbos de 1 - 0 vanuit een cornerbal waarbij de bal via een Varsseveld verdediger en de paal het doel in vloog. In de tweede helft krulde Lennard een vrije trap van 20 meter fraai in de linkerbovenhoek buiten bereik van de keeper. Het was Sil Brockötter, de spits van A1, die de eindstand op 3 - 0 bracht met een fraaie actie in de 16-meter. Sil speelde een zeer goede wedstrijd en kreeg nog enkele kansen om de score te verhogen. Wat dat betreft zit het goed met de aanwas voor de komende seizoenen.

Zondag speelt Grol 1 om 14.00 uur uit in Almelo tegen Luctor et Emergo 1. Thuis werd hier met 3 - 1 van gewonnen. Hopelijk kan Grol deze goede prestatie zondag herhalen en zondag de positie in de top van de 2e klasse J verstevigen.