Carnavalsavond sv Grol geslaagd

07-02-2013

Traditioneel bezoeken de Prins en Adjudant van de Knunnekes samen met de raad van Elf en de Vorst en President op de woensdagavond voor de carnaval het sportcafe van de s.v. Grol. Van oudsher werd een bezoek gebracht aan de wagenbouwers van de s.v. Grol om de wagen te bekijken, waarna er nog gezellig een biertje werd gedronken. Inmiddels is deze avond uitgegroeid tot een heuse carnavalsavond met buuts, muziek, toespraken en ludieke optredens. Niet in de laatste plaats omdat sinds vijf jaar de kegelclub UTO mede gastheer is van deze avond. Daarnaast zijn er steeds meer carnavalsgroepen met een hoog gehalte aan Grolleden die ook deze avond komen meevieren.

Gisteravond werden Prins Maarten en Adjudant Martin getracteerd op een boordevol programma. De diverse onderdelen werden op een ludieke wijze aan elkaar gepraat door s.v. Grol voorzitter Hans Scheinck. De twee hoogheden, die beide ook sponsor zijn van de s.v. Grol, hun partners en naaste familie en de aanwezige Knunnekes leden werden welkom geheten. Sjofikalis opende de avond met een muzikaal optreden. De Sjenkies, met in hun gelederen Floris, de zoon van adjudant Martin, brachten hun eerste carnavals schlager ten gehore ter ere van het 50e prinsenpaar, en overhandigden het eerste exemplaar van hun CD aan prins Maarten. De UTO pakte flink uit, dit omdat adjudant Martin lid is van de UTO. Door middel van een zelfgemaakt film liet men zien hoe hun missie om te infiltreren in de hoogste rangen van de Knunnekes geslaagd is en dat men als UTO, Uit Tegenweer Ontstaan, vanaf zondagmiddag eindelijk de stad Grol kan gaan regeren. Verder zorgde UTO voor een muzikaal optreden, met diverse gastoptredens, en diverse ludieke toespraken, o.a. door Rob Oude Luttikhuis. Ook de JUTO, de nieuwe jongeren afdeling van de UTO, was aanwezig. Traditioneel zorgde ook de wagenbouwgroep van de s.v. Grol voor een humorvol optreden, waarbij de UTOpia-achtige achtergrond van adjudant Martin in detail werd belicht. Prins Maarten en Adjudant Martin spraken de aanwezige gasten op carnavaleske wijze toe en Sjofikalis sloot het avondvullende programma af met wederom een muzikaal optreden.

Kortom een meer dan geslaagde carnavalsavond, die niet meer weg te denken is in het totale carnavalsprogramma.