Grol 1 ten onder tegen Pax 1

08-02-2013

Grol 1 heeft vrijdagavond in een oefenwedstrijd met 1 - 5 verloren van zondag 3e klasser Pax 1. De Hengelose ploeg, onder leiding van Grollenaren William Krabbenborg en Jorrit Bomers, speelde fris en gedreven. Met name de effectiviteit maakte het verschil.

Grol had in de eerste 20 minuten het overwicht, maar wist ondanks enkele opgelegde kansen, toch niet te scoren. Met name Lennard Walterbos creëerde voor zichzelf een aantal zeer goede mogelijkheden. De eerste de beste kans van Pax ging er meteen in en ook de tweede aanval van Pax was raak en de ruststand was 0 - 2. De Grol verdediging zag er beide keren niet goed uit.

Vlak na rust werd het zelfs 0 - 3. Grol was de kluts helemaal kwijt en het was Pax die de wedstrijd bepaalde. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Grol weer enkele kansen en het was Sander Nijhoff die de eer wist te redden. Enkele fouten van Grol gaf Pax de mogelijkheid om er nog twee doelpunten bij te maken. Grol kwam nog enkele keren vrij voor de keeper, maar wist wederom niet te scoren. Eindstand derhalve 1 - 5.

Hierbij moet wel aangetekend worden dat Grol 1 met een zeer jong team speelde en trainer Jos Heutinck diverse spelers uit de A1 en het 2e elftal de kans gaf om ervaring op te doen. Men speelde goed, maar een stukje effectiviteit ontbrak nog. Zo deden mee: Mart Willemsen, Bob Meuleman, Jordy Oonk, Sil Brockötter, Teun Pasman en Wessel Baarslag.

Het komende weekend is Grol 1 vrij in verband met de carnaval. Op zondag 17 februari speelt men om 14.30 uur thuis tegen KOSC 1.