s.v. Grol A1 – DVC ’26 A1

31-10-2005

GROENLO - Voorafgaand aan de wedstrijd hadden we 9 punten uit 7 wedstrijden. Wij vonden dit veel te weinig. Het enige dat die magere tussenstand kon verbeteren was dus winnen tegen DVC ’26. In de wedstrijdbespreking zei onze trainer Mike, die de volgende dag jarig zou zijn, het liefst een overwinning als cadeau te hebben. We zouden er dus alles aan doen hem een leuke verjaardag te bezorgen.

Om maar even te beginnen was het positief dat Grol na 2 weken weer compleet fit was. Er waren nog een paar kleine klachten, maar in de selectie zaten er buiten Sander KLG geen geblesseerden meer. We begonnen in de volgende opstelling: Djordi; Bas H, Tim G, Philippe R, Chris S; Rick B, Lennard W, Christian P; Roderick R, Robin S, Bart P.

Met deze elf jongens moest het dus gebeuren.

Het begin was erg rommelig van onze kant. Het team van DVC speelde met een erg diepe aanvallende middenvelder die in het eerste deel van de 1e helft niet doorgedekt werd. Mede hierdoor creëerde DVC de 1e 2 kansen van de wedstrijd.  Naar mate de 1e helft vorderde kwamen wij beter in de wedstrijd. Daar waar DVC in het 1e deel de duels won, werden wij nu scherper in de duels. Dit kwam ook tot uiting in een aantal goede kansen voor Robin en Bart.

Na ongeveer een half uur spelen gaf Christian een steekpass op Rick B die de bal niet goed meekreeg. De bal bleef liggen, maar Lennard pikte hem op. Hij zette ene mooie een-twee op met Robin en dit leidde tot een diagonaal schot in de onderhoek: 1-0. Op dat moment toch verdiend.

Mede door gebrek aan effectiviteit was dit ook de ruststand.

In de 2e helft kon je toch goed zien dat het intensieve voetbal waarmee wij in de 1e helft de tegenstander bespeelden, toch de nodige vermoeidheid veroorzaakte. De 2e helt ging het allemaal niet meer zo makkelijk als in de 1e, maar toch kwamen wij in het 1e deel niet echt in de problemen. We kregen zelfs een paar honderd procent kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Met name Robin, Nick en Lennard lieten dit na. Na 10 minuten in de 2e helt lieten de kicksen van Rick B het afweten. Hij moest ze wisselen met Lennard die zijn reserve schoenen aan moest trekken, maar dit ter zijde.  Na een tactische omschakeling in het team van DVC (ze gingen met 3 verdedigers spelen en schoven 1 verdediger door naar het middenveld) werden wij toch meer naar achter geduwd. Dit leidde uiteindelijk ook tot de 1-1 zo’n 20 minuten voor tijd. Onze verdediging stond niet meer en hier profiteerde DVC’s linksbuiten optimaal van.

Er stonden ons dus nog 20 (exclusief blessuretijd) loodzware minuten te wachten. Het was uiteindelijk aan onze spits Robin te danken dat we niet overlopen werden. Met zijn berenconditie zorgde hij ervoor dat we voorin zelfs nog wat konden creëren. 10 minuten voor tijd zorgde hij er met een prachtige assist voor dat Bart P ook zijn doelpunt mee kon pikken. Bart liftte de bal over de uitgekomen doelman heen. Met dat doelpunt kantelde de wedstrijd tot ieders bewondering opnieuw. Na een goed uitgespeelde counter kon Robin zelfs voor de 3-1 zorgen.

De overwinning was uiteindelijk toch terecht. DVC had te weinig kwaliteit in huis om het Grol lastig te maken. Dit was duidelijk te zijn aan de fasen dat Grol vermoeid was, maar dat DVC toch niet een kans meer kon creëren, maar misschien was DVC ook wel vermoeid.

Na 8 wedstrijden hebben wij evenveel wedstrijden gewonnen als verloren. Dit illustreert de wisselvalligheid die wij als ploeg in ons hebben. Het zal nodig dit eruit te krijgen, want anders kun je de aansluiting met de bovenste plaatsen ook wel vergeten. Maar ook de competitie is een vreemde op zich. Zo wint Grol met 1-5 bij AZSV, verliest het met 5-2 bij RKHVV en zo wint AZSV thuis met 6-1 van RKHVV. Kortom er is nog alles mogelijk.

We spelen nu 3 wedstrijden achter elkaar tegen (zo zegt te stand op het moment) directe concurrenten. Als wij in staat zijn deze allen winnend af te sluiten, kunnen we aansluiting houden met de bovenste plaatsen. Eigenlijk zijn onze doelstellingen niet bekend. Maar als je erachter komt dat de competitie toch niet zo’n hoog niveau heeft dan je dacht, wil je toch zo hoog mogelijk eindigen.