Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen ATC 65

07-03-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen ATC '65 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Na een lange periode van vorst en sneeuw kunnen we stellen dat de bal eindelijk weer gaat,of beter gezegd,blijft rollen.

Op 2 december heeft onze 1e selectie zijn laatste wedstrijd gespeeld voor de winterstop, deze overwinning ging jammerlijk maar zeker terecht naar de toenmalige tegenstander Heino.

Hierna hebben we een winterprogramma samengesteld, met hierin een prima trainingskampje Markelo, om op 20 januari 2013 weer scherp en goed aan de aftrap te staan in Zwolle tegen Dieze West.

Op 4 februari konden we eindelijk, onder barre omstandigheden,o nze competitie vervolgen met een uitwedstrijd naar Almelo om aan te treden tegen koploper Luctor et Emergo.

Dit team uit het Twentse land wist duidelijk beter met de omstandigheden, kou, harde wind en drassig veld, om te gaan dan de spelers uit de Achterhoek en wonnen verdiend met 1-0. Ja, twee keer op rij verliezen hadden we nog niet mee gemaakt dit seizoen ,hoe zouden we dit na de volgende competitieronde oppakken?, was de vraag.

Na hoofdzakelijk prima resultaten in de oefenwedstrijden en natuurlijk op dinsdag 26 februari voor de beker tegen zaterdag 2e klasser Hulzense Boys moest er een maand na de nederlaag tegen Luctor afgetrapt worden in Enschede tegen Victoria ’28. We kunnen stellen dat er na een prima 1e en rommelige 2e helft verdiend met 1-2 werd gewonnen en zodoende de belangrijke punten meegingen naar Groenlo.

In de belangrijke fase die Grol 1 nu ingaat zullen we allereerst moeten aantreden tegen ATC ’65. Als je een blik werpt op de ranglijst zult u direct begrijpen wat ik met belangrijk bedoel. De selectie heeft op basis van de progressie die er gemaakt is, met name aan de bal, zeker iets te zoeken in de top van deze 2e klasse J, dit laatste geldt voor meerdere teams in onze Twentse klasse. Verschillen zijn klein en kwaliteiten gekoppeld aan mentaliteit en details zullen in deze bepalend zijn of je 1e of 7e op de ranglijst eindigt!

Nu eerst onze gasten, met hun supporters en bestuursleden, uit Hengelo Ov. welkom heten. Ploeg heeft afgelopen zondag prima prestatie geleverd door thuis met 2-1 van Wijhe’92 te winnen en daarmee op 16 punten te komen uit 14 wedstrijden. Het heeft hiermee een prima stap op de ranglijst gemaakt door van de 12e naar de 9e plek te stijgen. Dat ze in die positie staan zal zijn redenen hebben, voor mij is het na de 5-1 afstraffing in Hengelo een raadsel. We kwamen op alle fronten tekort en de overwinning ging dan ook gemakkelijk en volledig terecht naar onze gasten van zondag 11 maart.

Het lijkt me mooi moment dat de selectie van Grol laat zien dat ze inderdaad, zoals bovenstaand beschreven, de juiste stappen hebben gemaakt in het seizoen en het niet alleen bij mijn woorden laten…….! Blauw-wit legioen laat je zondag weer zien langs de lijn en geef de ploeg de steun die deze jonge en enthousiaste selectie verdient, wordt zeer gewaardeerd!

De wedstrijd zal onder leiding staan van Dhr. M.A. Molenmaker uit Arnhem die deze wedstrijd zeker weer in goede banen zal leiden en ik heet de arbiter van harte welkom op ons sportpark”Den Elshof”

Jos Heutinck