Grol onderuit in doelpuntrijk bekerduel

13-03-2013

Grol 1 – DVS’33 1    3 - 7

De gasten uit Ermelo, uitkomende in de zaterdag hoofdklasse C, maakten van meet af aan duidelijk dat ze maar met een target naar de Achterhoek waren afgereisd. Het bereiken van de volgende ronde in de districtsbeker. Daar waar in eerder stadium DOVO, Roda’46, Lelystad, Schalkhaar en Duno geëlimineerd werden, was op een koud en guur sportpark Den Elshof de hoofdmacht van de s.v. Grol dat onder haar geldingsdrang bezweek.

Foto's: Streekgids.nl

De hoogte van de uitslag doet vermoeden dat de hoofdmacht van de s.v. Grol weinig of niets in te brengen had tegen de Veluwse tegenstander. In de openingsfase zag Grol zich genoodzaakt de activiteiten te beperken tot tegenhouden. Na de openingstreffer van Maurice de Ruiter was het amper twee minuten later Henk Baum die het net vond. Een walk-over leek aanstaande, echter Sander Nijhoff bracht met een schitterende lob over keeper Paul Eppink de aansluittreffer tot stand. Na een half uur kwam Christian Pillen een teenlengte te kort om een voorzet van Lennard Walterbos succesvol af te ronden. Het sein voor DVS ’33 om er een schepje bovenop te doen en al voor de warme thee ook nu weer binnen twee minuten naar 1-4 uit te lopen.

Ook na de hervatting kwam er geen verandering in het spelbeeld dat voornamelijk door de gasten werd bepaald. Zonder de gasten hierbij te kort te doen, viel menig tegendoelpunt voor Grol door onnodig balverlies. Door hun eigen uitstekende positiespel en genadeloos af straffen van fouten in de opbouw van Grol kwam het uiteindelijk tot een doelpuntrijk treffen. Voor de derde maal in de wedstrijd werd er binnen enkele minuten uitgelopen naar 2-6, waarbij tussentijds Sander Nijhoff nog een doelpuntje meepikte. Sil Brockötter maakte de stand enigszins draaglijker door het derde doelpunt voor Grol te scoren. De koek was hiermee nog niet op, aangezien Yassin Kurt met zijn treffer tien minuten voor tijd het totaal op tien doelpunten bracht, 3-7.

Het team van trainer Jos Heutinck kan zich nu geheel focussen op de competitie dat mede door het warrige verloop in deze winterperiode geen vlot verloop kent.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 5e ronde KNVB beker
Wedstrijd: s.v. Grol 1 - DVS '33 1
Scheidsrechter: dhr. Wijnand Rutgers
Eindstand: 3 - 7
Ruststand: 1 - 4
Scoreverloop:

9e min. 0-1, Maurice de Ruiter, 11e min. 0-2, Henk Baum, 21e min. 1-2, Sander Nijhoff, 40e min. 1-3, Henk Baum, 42e min. 1-4, Maurice de Ruiter, 62e min. 1-5, Okan Soykan, 65e min. 2-5, Sander Nijhoff, 67e min. 2-6, Marlo Grunder, 78e min. 3-6, Sil Brockötter, 81e min. 3-7, Yassin Kurt.

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries
achter: Teun Pasman (45e min. Thomas Porskamp), Tim Peters, Bjorn Koldeweij (45e min. Simon Dibbets), Michel Kamphuis.
midden: Lennard Walterbos, Wouter Pillen, Christian Pillen.
voor: Bram Rhebergen (68e min. Bart Porskamp), Sander Nijhoff, Sil Brockötter

Sponsor Wedstrijdbal:

Supportersclub s.v. Grol

Bijzonderheden:

De koude weersomstandigheden lokte weinig Grolsupporters naar Den Elshof.