Grol C1-B1 speelt op 25 maart tegen Kashiwa Russell uit Japan

15-03-2013

Van zondag 24 maart t/m maandag 1 april is de C1 van Kashiwa Russell uit Japan op trainingskamp in Groenlo. Via de contacten van het Internationale Marveldtoernooi van de s.v. Grol is dit tot stand gekomen.

Kashiwa Russell komt uit Kashiwa stad gelegen in the provincie Chiba in Japan. De club heeft een samenwerkingsverband met de J-league club Kashiwa Reysol. Kashiwa Reysol is een van de 12 deelnemers aan het 24e Internationale Marveldtoernooi dat plaats vindt van 24 t/m 26 mei 2013. De beste spelers uit de jeugdopleiding van Russell stromen door naar de B1 van Reysol. Russell heeft derhalve een van de beste jeugdopleidingen in de provincie Chiba.

Op zondag 24 maart arriveren 22 spelers en 3 begeleiders in Groenlo. Ze verblijven de gehele week op bungalowpark Marveld Recreatie en zullen de sportvelden van de s.v. Grol gebruiken voor trainingen. Vooralsnog staan er trainingen gepland voor zondagavond 24 maart (om 20.00 uur), maandagmorgen 25 maart (om 10.00 uur) en vrijdagmorgen 29 maart (om 10.00 uur). De laatste 2 trainingen zullen onder leiding staan van een KNVB trainer.

Op maandag 25 maart om 17.30 uur staat er een vriendschappelijke wedstrijd op het programma tegen de C1/B1 selectie van de s.v. Grol, dat aan het Internationale Marveldtoernooi gaat deelnemen. Dit zijn alle 2e jaars C1 spelers en alle 2e jaars B1 spelers, aangevuld met een 4-tal 2e jaars B1 spelers. Voor s.v. Grol is dit de aftrap in de voorbereiding op het toernooi. Een zeer mooie en niet alledaags aftrap: een wedstrijd tegen een Japans jeugdteam. Na afloop van de wedstrijd is er een gezellig samenzijn gepland, zodat beide teams elkaar beter kunnen leren kennen. Een unieke gelegenheid.

Kashiwa Russell heeft een druk programma. Zo staan er ook vriendschappelijke wedstrijden op het programma tegen FC Emmen C1 (woensdag 27 maart om 16.00 uur in Emmen), Vitesse C1 (Vrijdag 29 maart om 15.00 uur in Arnhem) en PEC Zwolle C1 (Zaterdag 30 maart om 12.30 uur in Zwolle). Ook zal men een bezoek gaan brengen aan de wedstrijden van FC Utrecht tegen VVV Venlo (Zaterdag 30 maart) en van Ajax tegen NEC (Zondag 31 maart). Op dinsdag 26 maart staat er een bezoek aan voetbalvereniging Dortmund op het programma. Tussendoor staan er nog diverse excursies gepland. Gelderesch Reizen zullen de gehele week het busvervoer verzorgen.

Iedereen is van harte welkom om de trainingen en wedstrijd(en) te bekijken.