Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen WVC

23-03-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen WVC 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Mijn voorbeschouwing op de wedstrijd in Winterswijk - 28 oktober - opende ik met de vraag, hoe beslissend is deze te spelen wedstrijd.

Dat er destijds een te winnen 1e periode op het spel stond zullen de meesten nog wel op het netvlies hebben staan. In dat opzicht zou je de wedstrijd op “De Morgenzon” beslissend kunnen noemen, voor het verdere competitieverloop - met nog vele duels te gaan - zeker nog niet.

Ook zondag in Groenlo is de “derby” niet beslissend, wel liggen er - naast “de kraker” -grote belangen voor beide ploegen.

Allereerst iets over onze gasten uit Winterswijk die ik hiermee van harte welkom heet op onze thuisbasis “Den Elshof”.

Het team van coach Eric van Zutphen bevindt zich met 19 punten uit 15 wedstrijden in de middenmoot van de 2e klasse J. Na een voortvarende start (6 - 13) werden er in de laatste 9 wedstrijden 6 punten vergaard, hierdoor maakt deze talentvolle selectie op dit moment een pas op de plaats op de ranglijst. Er zullen zeker oorzaken gepaard gaan met de op dit moment 8e plek die de ploeg inneemt op de ranglijst. Dat deze plek niet in verhouding staat met de aanwezige kwaliteiten in de selectie lijkt me een overbodige stelling.

Dan onze jongens “uut Grolle”, hoe zouden die zich dit seizoen gaan houden was een veel gestelde vraag in Groenlo. Als je een blik op de ranglijst werpt zou je kunnen stellen, prima. Derde plek op de ranglijst met 30 punten uit 16 wedstrijden en bij de laatste 16 in de beker, hierin een lesje gekregen in effectiviteit van een superscherpe hoofdklasser DVS '33. Het team heeft zich als doel gesteld om lang bovenin mee te blijven draaien en daarvoor hebben we resultaten nodig.

De wedstrijd afgelopen donderdag in Hengelo Ov. was er een van twee uitersten. Heb respect voor mijn spelers hoe ze hiermee zijn om gegaan, de mooie overwinning - na 2 late doelpunten van Mart en Bart - hebben we opgedragen aan Laurens te Veluwe waarvan 's morgens afscheid was genomen. Diep respect voor de mens, voetballer en clubman en ik wens de familie van Laurens veel sterkte toe in deze moeilijke tijden.

Posities op de ranglijst zeggen in mooie “derby’s” helemaal niets, het team dat beste met omstandigheden om kan gaan zal als winnaar uit de strijdt komen.

Het zal blijken in hoeverre de honger van de Grol selectie gestild is met de huidige positie op de ranglijst. Laten zien mannen!

Hoop op een fantastische opkomst vanuit beide supportersgroepen en wens ze hierbij alvast van harte welkom op het Grol veld.

Kom op tijd, vol is vol!

Jos Heutinck