1e Clubblad 2013 voor Pasen op de mat

25-03-2013

De clubbladredactie is verheugd te kunnen mededelen dat het 1e clubblad van 2013 deze week van de drukpersen zal rollen bij Weevers Grafimedia en voor de Paasdagen nog bezorgd zal worden bij de leden, sponsoren en relaties. Niet zomaar een clubblad deze keer. In de eerste editie van dit jaar direct al 4 pagina’s tekst EXTRA. De clubbladredactie heeft wederom haar best gedaan een clubblad in elkaar te zetten met daarin een grote diversiteit aan onderwerpen en verhalen.

In het eerste clubblad ondermeer een verhaal over de familie Rijkenbarg (Wilco, Liesbeth en Jelmer) en terug in de tijd met Grol A seizoen 1973/1974. Vanzelfsprekend ontbreken de Tekkels en het Kiekje niet.

In het eerste clubblad debuteren 2 nieuwe redacteuren, namelijk Dirk Naaijkens (Grol A4) en Siem Huijskes (GrolA1). Het clubblad van sv Grol is niet zomaar een clubblad, is een veel gehoorde opmerking. “Het is een tijdschrift horen we wel eens. Zo professioneel ziet het er uit vinden mensen,” aldus Hoofdredacteur Henri Walterbos. “Als redactie doen we altijd weer ons uiterste best een boeiend clubblad te presenteren. De inhoud stemmen we in een vergadering vast, met uiteindelijk een taakverdeling voor redacteuren Tim Ebbers, Rick Gockel, Lennard Walterbos, Ivo Versteegen, fotografen Gerry van Dongeren en Ronald Hulzink, eindredactrice Marca Adema en ik zelf.

Daarnaast houden we goed in de gaten of er ‘nieuws’ of onderwerpen zijn die niet gepland stonden om opgenomen te worden in het clubblad, maar waarvan we vinden dat het eigenlijk wel in het clubblad thuis hoort. Dan doen we ons uiterste best alles er in te krijgen. Soms een hele kluif maar het lukt altijd wel weer.” Een belangrijke rol daarin speelt volgens hem de opmaak van John Ligtenberg van John Ligtenberg Vormgeving. “Daar zijn we dolgelukkig mee. De opmaak van John die is geweldig. Hij maakt het clubblad zo op dat we veel kwijt kunnen in het clubblad, zonder dat het druk lijkt of onoverzichtelijk. Het ziet er nu ook weer geweldig uit. Ook de voorpagina is opgemaakt door John. Wederom prachtig. Daarop een foto van Grol 1-speler Wouter Pillen, met een speciale techniek bewerkt door John Ligtenberg.”

Het drukken van het clubblad zal het komende jaar weer verzorgd worden door Weevers Grafimedia. Het 5-jarig contract dat afliep is wederom verlengd.

Deze week worden de clubbladen overgedragen aan Hennie Schovers en Hans van Halm die voor de verspreiding zorgen naar de bezorgers toe, en de clubbladen in envelopes doen voor bezorging via de post.