Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen KOSC

31-03-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen KOSC 1 van Paasmaandag.

Beste Voetballiefhebbers,

Allereerst vanaf deze plek een woord van welkom aan spelers, begeleiding, bestuur en natuurlijk supporters van KOSC uit Ootmarsum op ons prachtige sportcomplex "Den Elshof".

Een woord van dank uitspreken naar de vele vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken is hierbij zeker op zijn plaats.

Deze wedstrijd in de 2e klasse J zal onder leiding staan van de Dhr. H.A. Pit uit Arnhem, die ik net als onze gasten van harte welkom heet op ons complex.

Ons prachtige “Blauw-Wit” legioen zullen we tegen KOSC weer net als altijd goed kunnen gebruiken en ik hoop op een uitstekende opkomst en steun zoals we dat,

bij zowel thuis als uitwedstrijden,vaak hebben mogen ervaren. Alvast onze dank hiervoor.

Allereerst wil ik het licht even laten schijnen wat betreft het competitieverloop van onze gasten. Na promotie, via nacompetitie, heeft KOSC een moeilijke start gemaakt in deze hoofdzakelijke Twentse 2e klasse J. Na 6 gespeelde wedstrijden 1 punt verzameld in Wijhe tegen gelijknamige Wijhe’92. Door in de volgende reeks van 6 wedstrijden 6 punten te pakken ,oa. 2-4 bij Tubantia, en begin december nipt, 2-3 in eindfase, van titelkandidaat Luctor te verliezen, geeft aan dat de ploeg de weg omhoog in de 2e klasse een beetje heeft gevonden.  Ook de moeizame 1-2 uit overwinning van op dat moment de koploper uit Groenlo gaf al aan dat we te maken hebben met een uitstekende karakterploeg.

Het team van de coaches Marcel Degenaar en Gerrit Wolberink heeft de aansluiting met de plekken 11 en 12 op de ranglijst gevonden door de wedstrijden uit bij-onze buren-WVC (0-1) en uit bij Heino(1-3) winnend af te sluiten, ook zaterdag tegen Victoria ’28 werd er weer een verdienstelijk punt binnen gehaald en team komt hiermee op 14 punten uit 17 gespeelde duels. Je kan hier spreken van een uitstekende stijgende lijn in de prestaties.

De 1e selectie van sv.Grol maakt na de zaterdag-winst op Dieze West ook een sprongetje op de ranglijst. Door verdienstelijk met 1-3 te winnen van deze topploeg uit Zwolle hebben we de 2e plek op de ranglijst over genomen van Dieze West. Met het mooie aantal van 36 punten staan we op dit moment 2 punten achter op koploper Luctor et Emergo, die maandag de lastige uitwedstrijd spelen in Nijverdal tegen De Zweef, en daarmee is de strijd om de mooiste plek op de ranglijst helemaal open.

Dat wij hierin een woordje (woord) meespreken stemt me tot tevredenheid en is ook een verdienste van de spelers en iedereen die dit team een warm hart toedraagt. Goed uit de lange winter komen met overwinningen op Victoria (1-2), Tubantia (1-3), WVC (3-1)en natuurlijk de beladen en mooie overwinning bij Dieze West (1-3), geeft de mooie klassering op de ranglijst.

Met nog 6 thuis en 2 uitwedstrijden voor de boeg gaan we een mooi en interessant competitieslot tegemoet. In wedstrijden zoals tegen KOSC zal de groep moeten laten zien dat we met zijn allen gaan voor het ultieme dit seizoen.

Jos Heutinck