Jeugdzorg en s.v. Grol

01-04-2013

Er zijn grote veranderingen in de jeugdzorg op komst. Vanaf 2015 legt de regering de hele verantwoordelijkheid voor de uitvoering van deze zorg voor kwetsbare jongeren neer bij de gemeenten. Vooral de zorgverlening die buiten de muren van jeugdinstellingen wordt geleverd, zal flink veranderen. Voor de ondersteuning en begeleiding van jongeren die dat nodig hebben, zal de gemeente eerst kijken naar de mogelijkheden die er in de gemeenschap liggen. Want dat is goedkoper en ook plezieriger voor de jongere.

De s.v. Grol wil kijken of ze als voetbalvereniging ook een bijdrage kan leveren aan de jeugdzorg nieuwe stijl. De s.v. Grol wil meerdere opties onderzoeken zoals :

- opvang en dagelijkse begeleiding door gekwalificeerde krachten die ook nog een rol binnen de vereniging hebben,
- opvang buiten schooluren door gekwalificeerde krachten die ook nog een rol binnen de vereniging hebben,
- het beschikbaar stellen van de accommodatie voor opvang en dagbesteding,
- het nauw gaan samenwerken met instellingen of personen die de jeugdzorg nieuwe stijl uitvoeren .

De s.v. Grol zoekt nu een

VERKENNER (m/v)

Iemand binnen of buiten de vereniging die de mogelijkheden voor de s.v. Grol in de nieuwe jeugdzorg eens gaat verkennen.
Natuurlijk mag iemand die na de verkenningsfase een rol voor zich zelf weggelegd ziet ook reageren.

Reacties graag vóór 1 mei a.s. naar de voorzitter van de s.v. Grol, Hans Scheinck.
Voor vragen is hij ook beschikbaar : j.scheinck@kpnmail.nl . Mobiel 06-2387 9248.