Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen SDC 12

06-04-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen SDC '12 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een voorbeschouwing te geven op de wedstrijd van morgen die gespeeld wordt op “Den Elshof” tussen de 1e selecties van s.v. Grol en SDC ’12.

Hierbij heet ik onze gasten uit Denekamp alvast van harte welkom in Groenlo.

SDC ’12 - onstaan vanuit fusie Spcl. Denekamp en Dos ’19 - bezet met 28 punten een 6e plek op de ranglijst. Nadat het team met 2 verloren wedstrijden - o.a. 1 - 4 tegen Grol - was gestart in deze 2e klasse J heeft het daarna de weg naar boven helemaal gevonden.

Het zal net als in Denekamp weer een hele opgave worden voor de “blauw-witten” om de 3 punten in Groenlo te houden.

De selectie van de s.v. Grol kan met gemengde gevoelens terug kijken op het afgelopen paasweekend waarin het zowel op zaterdag als paasmaandag mocht aantreden. Zaterdag werd in Zwolle een prima resultaat - teamprestatie - geboekt door verdienstelijk met 1-3 van Dieze West te winnen (2x Sander en Sil). Een wedstrijd waarin de groep aangaf dat er volop mogelijkheden zitten in deze selectie, naast de voetbalinhoudelijke kwaliteiten - die er zeker zijn - toonde de spelersgroep aan dat ze ook goed met omstandigheden als druk, spanning en intimidatie kan omgaan.

Dan door naar maandag tegen KOSC, dit moet toch gaan lukken hoor je al in de wandelgangen. Het resultaat laat zich al raden, waarbij ik zeker moet vermelden dat het ons deze maandag niet meezat, zonder groots te spelen is er binnen de mogelijkheden alles aan gedaan om een beter resultaat te boeken dan de 1 - 2 die na 93 minuten op het bord stond. Of beter gezegd zoals mijn collega trainer Marcel Degenaar van KOSC aangaf, ’hij wou er niet in vandaag Jos’.

Hier wil ik het wat betreft de gespeelde wedstrijden bij laten en graag mijn versie los laten op de te spelen wedstrijd van zondag 7 april, die onder de vakkundige leiding van dhr. J. Wossink uit Haaksbergen zeker weer tot een goed einde gebracht zal worden. Om mee te blijven doen voor een plek in de top 3 van de ranglijst zullen we tegen SDC '12 voor de winst moeten spelen, iets wat we met elkaar doorgaans redelijk tot goed beheersen. Aansluiting houden met Luctor en Dieze West maar ook ploegen als De Zweef, PH en SDC’12 op gepaste afstand te laten. Dat we hierin een beter voetbalniveau moeten halen als afgelopen maandag lijkt me duidelijk. Hierin heb ik als trainer-coach van deze mooie gretige groep het volste vertrouwen.

Tegen SDC’12 staat er voor onze jonge selectie weer een ”test-case” op het programma, als het juiste besef er bij de jongens is en de groep er veel voor wil doen en laten, dan kunnen we met zijn allen dit seizoen nog mooie dingen laten zien.

Hierbij hebben we zeker de steun van ons mooie en trouwe publiek nodig en dit wordt zeker ervaren als een prettige duw in de rug. Juist op momenten dat het niet helemaal loopt zoals we met zijn allen graag zien!

Jos Heutinck