Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen AJc 96

20-04-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen AJc '96 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Met nog 5 wedstrijden voor de boeg gaan we -net als vele ploegen - een beslissende fase tegemoed in deze 2e klasse J. Een fase waarin er altijd van alles gebeurt en wedstrijduitslagen moeilijk of helemaal niet te voorspellen zijn.

Beide ploegen die zondagmiddag aan zullen treden op sportpark “Den Elshof” hebben belang bij het halen van de volle winst uit deze wedstrijd.

Onze gasten uit Losser - die ik bij deze van harte welkom heet - zullen graag op het einde 4 ploegen onder zich zien op de ranglijst. AJc '96 heeft na 21 wedstrijden het aantal van 22 punten bij elkaar gespeeld en bevindt zich hiermee op plek 11 van de ranglijst.

Een plek waar ze na 26 wedstrijden zeker niet willen eindigen, de nr’s 11 en 12 zijn veroordeeld tot spelen van nacompetitie met de periodekampioenen van de 3e klasse voor een plek in de 2e klasse.

Grol heeft zich, met het winnen van de 1e periode - in Winterswijk bij WVC - al verzekerd van nacompetitie voor een plek in de 1e klasse. Een blik op de ranglijst leert ons dat we hier zeker nog niet mee bezig moeten zijn. De achterstand op koploper Luctor is in een wedstrijd weg te spelen en dat moet deze jonge groep veel vertrouwen geven om er tot het einde op een juiste manier voor te strijden. Dat er naast “blauw-wit” uit Groenlo nog meer kapers op de kust zijn voor de mooiste plek op de ranglijst zal deze competitie tot het einde interessant houden voor spelers, begeleiders, bestuur en natuurlijk de supporters.

Er worden links en rechts al allerlei theorieën en schema’s doorgenomen en ook de kansen worden hierop berekend. Van wedstrijd naar wedstrijd en de eerst volgende is altijd de belangrijkste, lijkt me de juiste benadering op momenten dat je geconfronteerd wordt met theorieën en schema’s.

De wedstrijd zal onder vakkundige leiding staan van Dhr. Barret uir Deest. Ik wens de arbiter net als onze gasten van harte welkom in het Achterhoekse Groenlo.

Grol laat je zien, zowel op als rondom het veld. De spelers hebben het verdiend en gaan nu samen met alle betrokkenen zorgen voor een mooi en interessant slot van de competitie.

Jongens vergeet niet - naast de prestatie”drive” - te genieten!

Jos Heutinck