Vriendjes en vriendinnetjes toernooi 2013

02-05-2013

Afgelopen dinsdag op de laatste Koninginnedag is er voor de tweede keer in opeenvolging een vriendjes en vriendinnetjes toernooi georganiseerd door de s.v. Grol en s.v. Grolse Boys. Alle ingrediënten waren op deze prachtige dag aanwezig. In totaal hebben zich 8 teams voor dit toernooi ingeschreven waarvan 2 meisjes teams! Voor de allerkleinsten was er een luchtkussen, beschikbaar gesteld door Kolkman Brandstoffen. Voor de deelnemende teams stond de ranja en het popcorn automaat klaar. De organisatie was zeer in haar nopjes met het prachtige weer! Na een kort openingswoord waarbij iedereen welkom werd geheten en aan werd gegeven dat er met respect voor elkaar gevoetbald moest worden kon het toernooi beginnen. Onder een heerlijke blauwe hemel en met een perfecte voetbal temperatuur werd er om 9.00 uur afgetrapt.

Er is met veel plezier, inzet en passie gevoetbald. Vooral de meiden hadden het moeilijk tegen de jongens. Echter elke wedstrijd werd begonnen met een fanatieke jel, met lachende gezichten en veel plezier werden de wedstrijden tegen de jongens gespeeld. De teams hadden ook dit jaar weer prachtige namen. Onder de teams met jongens werden leuke en fanatieke wedstrijden gespeeld. Vanaf ongeveer 11 uur werden de onderlinge wedstrijden tussen de 2 poules gespeeld om zo de definitieve einduitslag van deze morgen te krijgen.

Onder aanmoediging van ouders, spelers en begeleiders werden de diverse onderlinge wedstrijden gespeeld. Voor de verdeling van de onderste plaatsen hebben de meiden een ware “veldslag” geleverd. Na de reguliere speeltijd stond er de bekende brilstand op het bord. Uiteindelijk moesten strafschoppen gaan bepalen wie er met de poedelprijs naar huis ging. Voor de plaatsen 3 en 4 streden De Pietertjes en FC Prutsers. De Pietertjes deden het beter dan hun naam doet vermoeden en wisten uiteindelijk de 3de plaats te behalen. In de finale streden FC Badboys tegen FC Hattrick. In de finale werd goed gestreden, echter was FC Hattrick toch een maatje te groot voor FC Badboys. Hattrick ging terecht met de 1ste prijs, een middag midgetgolven, naar huis!

Voor het eerst dit jaar hadden wij ook een prijs voor de beste speler /speelster en de beste keeper / keepster van het toernooi. Dit werd mede mogelijk gemaakt door Hans Rouwmaat Schoenen en Sport die hiervoor de prijzen beschikbaar heeft gesteld. Voor het uitreiken van deze prijzen is er kritisch gekeken naar de verschillende spelers en keepers. Bij de prijs voor de beste speler is een belangrijk detail om te melden dat het niet per se degene is die de beste acties maakt, de mooiste doelpunten scoort, maar juist om sportiviteit, plezier en als echte teamspeler staat te voetballen. Deze prijs is gewonnen door Fanny Bruins van de Oranjediva’s. De beste keeper is Bas Essink geworden van De Pietertjes.

Nadat alle prijzen waren verdeeld en iedereen weer huiswaarts ging kan de organisatie trots zijn op wederom een geslaagd toernooi. Speciaal dank natuurlijk voor onze scheidsrechters, Wesley Gralike, Dennis Nüchter (SV Grolse Boys), Roan Storteler en Bart Huijskes (SV Grol) voor het strak leiden van de wedstrijden. Tevens bedanken wij sportpark Den Elshof voor het beschikbaar stellen van het veld en de kleedkamers, Kolkman Brandstoffen voor het springkussen en Hans Rouwmaat Schoenen en Sport voor de prijzen. Wij hopen volgend jaar wederom op enthousiaste teams zodat wij weer een vriendjes en vriendinnetjes toernooi kunnen organiseren, enkel dan op Koningsdag! Misschien tot volgend jaar.

Einduitslagen:
Beste speler/speelster: Fanny Bruins ( Oranjediva’s )
Beste keeper/keepster: Bas Essink ( De Pietertjes )

1ste plaats: Fc Hatrrick
2de plaats: Fc Badboys