Grol eerste 45+ kampioen van Oost Gelre

11-05-2013

De basis werd gelegd op de toernooien in Neede, Winterswijk, Eibergen en op het eigen sportcomplex Den Elshof. Het was afgelopen vrijdag slechts een kwestie van 1 schamel puntje halen op het Wilgenpark in Groenlo, waar Grolse Boys de laatste gastheer in de voorjaarscompetitie voor 45+ teams was.

Grolse Boys was een prima gastheer, maar jammer was het wel dat er op een veld gespeeld werd dat meer deed denken aan het terrein van de Zwarte Cross dan aan een voetbalpiste. Hobbels, gaten, graspollen en het was aan het veld duidelijk te zien dat de wereld rond is. Of was het een stukje ‘koude oorlog’ van de Boys zodat Grol nog van de titel af kon worden gehouden op een veld waar menig haas of konijn zijn enkels nog zou breken, als men deze zou hebben, zo werd aan de zijlijn gehoord.

De eerste wedstrijd was dan ook direct Grolse Boys – Grol. Het was vanaf de eerste seconde al duidelijk dat de roodwitten, enkelen met opgestroopte mouwen, en afgezakte kousen, waardoor ‘de plakplaatjes’ duidelijk zichtbaar waren om wellicht indruk te maken, de blauwwitte plaatsgenoten niets cadeau deden. Voordat de Grolspelers er erg in hadden stond het al 2-0 voor Grolse Boys. Grol schakelde daarna als een waardig aanstaand kampioen een tandje bij, en werden de kanonnen in stelling gebracht, met een voorhoede bestaande uit Marc Rots, Stephan Arink en Michel ‘der Bomber’ Hoffman. Aanvoer diende via doelman Ivo Versteegen, te komen van technicus Bert Roeterdink, een degelijke Robert Zijdel, een gestroomlijnde Bob Lebbink en Jos Heutinck, die voor de tweede maal zijn opwachting maakte binnen de lijnen voor sv Grol, in het ‘45+ Dreamteam’. Daarnaast waterdragers als Mark Wissink en John Ligtenberg, die voor de actie van de avond verantwoordelijk was, door in de latere wedstrijd tegen SKVW zich in zijn eigen actie verslikte, en tegelijkertijd struikelend over een mol die een kijkje kwam nemen vanwege het gestamp bij de bovenburen. Althans zo leek het, en was de verklaring van één van zijn medespelers. De actie deed 3 teamspelers over het veld rollen van het lachen. Afijn, de stemming was dan ook de gehele avond goed. De teams onderling, die toch een band met elkaar opbouwden de afgelopen competitie met 4 toernooiavonden, maar bij Grol in de eerste plaats, dat door twee uitgespeelde kansen tegen Grolse Boys toch nog op 2-2 was gekomen, door doelpunten van Michel Hoffman en Jos Heutinck, waarbij laatstgenoemde Grol dat ene broodnodige puntje gaf, en de titel binnen was. Of het een stukje gelatenheid was of dat de druk er af was, feit was dat de ‘G(r)olden-oldies’ er in het verdere verloop van het toernooi niet veel meer van bakten. 0-0 Tegen Fc Eibergen, 0-3 tegen SKVW en 1-3 tegen Sportclub Neede. Geen ‘galleryplay’ derhalve voor de massaal opgekomen schare supporters. Onder hen ook de geblesseerden René en Marcel Wolters, en Rik Steentjes die ook deel uit maakt van de Grol-45 plussers. Het betekende zijn eerste blauw-witte kampioenschap.

Na het laatste eindsignaal van het seizoen was het s.v. Grol voorzitter Hans Scheinck die speciaal voor deze toch wel zeer bijzonder gebeurtenis naar de andere kant van Groenlo was gekomen om de mannen te feliciteren met hun welverdiende titel, en een grote cup uitreikte .“Jullie hebben een grootse prestatie geleverd. De beker is verdiend. Het is bovendien een heuglijk feit voor sv Grol. Jullie zijn de eerste 45+ kampioen van sv Grol, maar ook van Oost Gelre, dus moeten we jullie maar gaan nomineren voor ‘De beste sportploeg 2013’, van Oost Gelre.” Voorlopig is echter de eerste titel binnen!