Meisjes E1 ongeslagen kampioen

18-05-2013

Het is een unicum in de ruim 95-jarige geschieden van de s.v. Grol dat de meisjes E1 kampioen zijn geworden. De 9 dames zijn eerste in de 2de klasse. “Het afgelopen seizoen hebben jullie je als team zeer goed ontwikkeld. Zowel wat betreft samenspel, fysieke kracht als doorzettingsvermogen. Jullie zijn als team kampioen geworden maar natuurlijk hebben jullie allemaal je eigen individuele kwaliteiten”, vertelt Marcel ten Barge namens het jeugdbestuur en bedankt iedere speler individueel.

Voor meer foto's https://www.facebook.com/Streegids.vof

Bridget: Prima keepster met een zeer goed inzicht bij het uitlopen. Bleef in het belang van
het team in de goal staan ook als ze eigenlijk graag zelf wilde voetballen;

Tamar: Rots in de branding, loopt alle gaatjes in de verdediging dicht. Zet indien nodig
de meiden op de plaats;

Lisa: Kleine terriër die zich vastbijt in haar tegenstander en zich overal tussendoor lijkt
te frommelen;

Tjesca: Met haar sterke lichaam en slimheid is ze elke tegenstander de baas;

Fanny: Het loopwonder aan de rechterkant. Met haar lange benen en tomeloze inzet gaat
ze voor niemand aan de kant.

Indy
: De kleinste van het stel maar doet voor niets en niemand onder dankzij haar
felle karakter;

Britt: vecht felle duels uit met de tegenstandster en heeft oa haar schot goed ontwikkeld. Voelt zich echter ook thuis in de goal;

Amber: Technisch zeer begaafd, bekend om haar balletje terughalen onder de voet, heeft
een goed overzicht;

Bo: Technisch zeer vaardig en staat altijd op de juiste plaats; Scoort uit allerlei hoeken
en standen

Het team staat onder leiding van leiders en trainers: Jeroen Schuurmans, Yanique Veld en Marc Houwer.

Wedstrijdverslag
Voor de wedstrijd van zaterdag 18 mei dacht iedereen van de ME1 dat ze dit wel konden winnen, maar toen de scheidsrechter op zijn fluitje blies verliep het toch iets anders dan verwacht. De ME2 was veel sterker dan de vorige keer.

Het spel ging lang gelijk op. Totdat Amber de 0-1 binnen schoot. DeME2 gaf ze niet zomaar gewonnen en bleef knokken. Net voor de rust maakte Bo er 0-2 van.

In de tweede helft wilde Bridget graag spelen, dus moet Brit in de goal. Al snel maakte Amber haar tweede goal van de middag en werd het 0-3. ME2 geloofde er nog in waardoor de ME1 moeilijk door de verdediging heen kwam. Maar uit eindelijk wist Bridget er toch 0-4 van te maken. Toen moest één iemand dit seizoen nog scoren en dat was Lisa. Maar even leek de ME2 dat te verpesten doordat Jana er 1-4 van maakte.

Grol ME1 bleef goed door voetballen waardoor Lisa ook haar goaltje mee pikte en er 1-5 van maakte. Toch deed de ME2 nog wat terug en maakte ook Jana haar tweede goal van deze dag door er 2-5 van te maken. Daarna klonk het eindsignaal en kon er ‘Kampioene’ worden gezongen. De huldiging vond plaats in het sportcafé.