Twee finales resten Grol nog van historische prestatie

20-05-2013

Grol 1 - Leones 1  2 - 2

“Het was misschien niet al te mooi, want het resultaat was heilig, maar de missie is geslaagd vandaag. En als je de resultaten bij elkaar zet dan zijn we gewoon verdiend door.” Zo vatte Grol-trainer Jos Heutinck het kort en bondig samen na afloop van de tweede wedstrijd in het dubbele treffen tegen Leones uit het verre Beneden-Leeuwen. “Het was best lastig vandaag. Je start al met een 4 - 0 voorsprong en iedereen rekende er gewoon op dat we al verder waren, maar je moet de wedstrijd eerst nog spelen. Ik heb gezegd tegen de jongens dat we vandaag gewoon weer op 0 - 0 beginnen, maar niet al te aanvallend gaan spelen, maar wel op jacht naar doelpunten gaan. Want we wilden ook een goede prestatie neerzetten voor het thuispubliek.”

Grol begon geconcentreerd aan de wedstrijd en liet de tegenstander tot aan de middenlijn komen om daarna er op te vliegen. Het eerste kansje is voor de voorwaartsen van Leones, als er een hachelijke situatie voor het doel ontstaat als doelman Max de Vries een bal net niet klemvast kan pakken in een brij van benen en lijven. Het levert geen doelrijpe kans op maar het si van het grootste belang het eerste kwartier ongeschonden door te komen. Na schoten van Doné Emaus en Sil Brockötter ineens een onoplettendheid in de Groldefensie en staat Kaj van de Boogaard plots oog in oog met de Groldoeman, die hij met zijn geplaatste schuiver kansloos laat: 0 - 1. Even later een vrije trap van Leones die de lat boven de rechterbovenkant raakt. Daarna weer wat mogelijkheden voor Grol. Een schot van aanvoerder Lennard Walterbos gaat maar net voorlangs en een snel genomen vrije trap net buiten het strafschopgebeid van Leones levert helaas niet de gelijkmaker. Dan ineens weer een vrije doorgang voor een Leonesspeler richting Grol-doel, na een foute terugspeelbal van Simon Dibbets. Max de Vries gooit er zich voor en red bekwaam, zoals hij afgelopen seizoen al vele malen deed. Voor de rust nog twee schoten op het Leonesdoel, van Wouter Pillen en Sil Brockötter. Ze veranderen de score echter niet.

Na rust komt Jordy Oonk in de ploeg voor Sil Brockötter. Er gaat direct veel dreiging vanuit en Grol komt in de eerste 5 minuten na rust vaker voor het Leones dan de gehele eerste helft bij elkaar. Het spel is dan ook aanvallender. In de 8e minuut na de thee komt Grol goed weg doordat een doelpunt van Leones afgekeurd wordt wegens buitenspel. Enkele Leones-supporters zijn het niet met assistent-scheidsrechter Frans Klein Gunnewiek eens en posteren zich achter hem de rest van de wedstrijd. Vijf minuten later wordt het alsnog 0 - 2, door een doelpunt van Dennis de Koning die van niet al te ver van het doel af staat en de bal hoog in het dak van het doel jaagt. Dan worden de Grol-supporters toch enigszins nerveus. Het zal toch niet…… Grol krijgt kansen op de zo vurig gewenste aansluitingstreffer, maar het Grol-publiek moet nog heel even lichtelijk billenknijpen. Tot scheidsrechter Voogsgeerd naar de stip wijst en Grol een penalty toekent vanwege een overtreding. Lennard Walterbos schiet geconcentreerd raak, en de opluchting is groot, zowel op de bank als op de tribune en langs de lijn: 1 - 2. Grol zet nog een beetje extra aan om niet de derde opeenvolgende thuisnederlaag te incasseren. In de slotseconde is het Jordy Oonk die na goed doorgaan van Tim Peters op diens voorzet raak schiet en Grol op 2 - 2 zet. Er wordt niet meer afgetrapt. Grolspelers vallen elkaar in de armen en de blijdschap is groot, en volkomen terecht.

Nog twee finales rest Grol van een historische prestatie. Hoe het ook moge eindigen, een historisch seizoen is het al, maar wat zou het mooi zijn dat het team zichzelf zou belonen met een eigenlijk dikverdiende promotie naar de 1e klasse. En ze zouden er met deze groep bij lange na geen modderfiguur slaan. Deze groep herbergt nog erg veel kwaliteit en Heutinck zal nog meer uit zijn spelers weten te halen.

Promotiedubbel

Grol speelt nu om promotie naar de 1e klasse tegen SDOUC uit Ulft. Wederom een uit- en thuiswedstrijd. Aanstaande zondag speelt Grol eerst uit tegen SDOUC in Ulft om 14.00 uur. Op zondag 2 juni staat de thuiswedstrijd Grol - SDOUC op het programma. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

1e ronde nacompetitie

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - Leones 1

Scheidsrechter:

Dhr. P.H.N. Voogsgeerd uit Enschede

Eindstand:

2 - 2

Ruststand:

Scoreverloop:

22e min. 0 - 1
57e min. 0 - 2
75e min. 1 - 2 Lennard Walterbos
90e min. 2 - 2 Jordy Oonk

Gele kaarten: s.v. Grol: Jordy Oonk en Mart Zieverink

Opstelling Grol:

Doel: Max de Vries,
Achter: Tim Peters, Simon Dibbets, Wouter Pillen en Michel Kamphuis,
Midden: Doné Emaus (87e min. Mart Willemsen), Mart Zieverink (85e min. Thomas Porskamp) en Lennard Walterbos,
Voor: Sander Nijhoff, Sil Brockötter (46e min. Jordy Oonk) en Bram Rhebergen.

Pupil vd week: Gijs Franssen en Sam Spaan van Grol F2
Bijzonderheid: G-team was vandaag team van de week.