Grol 1 promoveert naar eerste klasse

03-06-2013

Grol 1 - SDOUC 1  2 - 2

Grol 1 promoveert naar de 1e klasse. Op zondag 2 juni wist Grol 1, in aanwezigheid van ruim 1500 toeschouwers, met 2–2 gelijk te spelen tegen SDOUC 1 uit Ulft. Samen met de 3–1 overwinning in Ulft is dit meer dan voldoende om een historische promotie te behalen. Voor het eerst in 95 jaar gaat Grol in de 1e klasse spelen. SDOUC degradeert door dit verlies, na 3 jaar aanwezigheid, van de 1e naar de 2e klasse.

Klik hier voor meer foto's

De wedstrijd stond bol van de spanning. De jonge maar talentvolle groep van trainer Jos Heutinck kon hier moeilijk mee om gaan. Men probeerde te voetballen maar te veel fouten zorgden voor een zeer rommelige wedstrijd.

Na 9 minuten kwam SDOUC al op een 0–1 voorsprong. Een schot van Ilker Zivali van buiten de 16 meter werd van richting veranderd en verdween in het Grol doel. De beste 5 minuten van Grol kwamen daarna. Na een kwartier spelen kregen achtereenvolgens Mart Zieverink, Bram Rhebergen en Michel Kamphuis opgelegde kansen om de gelijkmaker te scoren.
Even later behoedde Max de Vries, die weer een voortreffelijke wedstrijd keepte, Grol voor een grotere achterstand. Grol liet SDOUC komen tot aan de middellijn en SDOUC op hun beurt stoorde Grol zeer vroeg in de opbouw. Grol kwam eigenlijk nooit in haar spel. In de rest van de eerste helft waren er enkele kansen over en weer. De ruststand was 0–1.

In de tweede helft liet Grol zich nog verder terugzakken. Pas in de 60e minuut was er van Grolzijde weer een dreigende actie. Bram Rhebergen soleerde de 16-meter in, maar kon helaas geen medespeler bereiken. De afgeketste bal werd door Christian Pillen richting de bovenhoek geschoten, maar de SDOUC keeper Rick Heutinck redde de bal. Even later schoot Lennard Walterbos een vrije trap net over de kruising. Na 70 minuten leek het gebeurd te zijn. Een ongelukkige handsbal van Christian Pillen leidde tot een penalty voor SDOUC. Kushtrim Simnica schoot deze kans feilloos in: 0–2.

Bij deze stand zou er verlengd moeten worden. Maar zoals Grol betaamd en het hele seizoen al gedaan heeft, liet men de 'kop' niet hangen en bleef aandringen. In de voorhoede werd echter Sander Nijhoff, die geschorst was, zeker gemist. Desondanks bleef men er in geloven. En in de 80e minuut was het dan eindelijk raak. Bart Porskamp die er in de 2e helft was ingekomen schoot de verlossende treffer onderkant lat er in: 1–2. Vlak voor tijd was het sidderen geblazen. SDOUC drong aan, vele scrimmages voor het doel van Grol en grote kansen voor SDOUC. En het was wederom Max die Grol er door heen sleepte. Een snoeiharde kopbal werd maar ternauwernood overgetikt. Ruim in blessuretijd, toen zelfs de SDOUC keeper mee naar voren was, maakte Mathijs Warnar er nog 2–2 van. Een moeizaam gelijkspel maar natuurlijk een pracht resultaat.

Scheidsrechter dhr. Steeg liet niet meer aftrappen en de feestvreugde kon losbarsten. Een pracht prestatie van een pracht team. Grol 1 van harte gefeliciteerd !!!!!!

Wedstrijdinformatie

Doel: Max de Vries,
Achter: Thomas Porskamp, Tim Peters, Wouter Pillen en Michel Kamphuis,
Midden: Doné Emaus, Christian Pillen en Lennard Walterbos,
Voor: Mart Zieverink (84e min. Mathijs Warnar), Sil Brockötter (61e min. Bart Porskamp) en Bram Rhebergen.

Pupil vd week: Frida Broshuis en Ise Walterbos van F7
Bijzonderheid:

sv Grol behaalt een historische promotie naar de 1e klasse.
Elftalleider Hennie Schovers stopt na 17 jaar.