Grol 1 bruncht op stadhuis.

03-06-2013

GROENLO - Grol 1 werd maandagmorgen 3 juni ontvangen op het stadhuis voor een brunch met burgemeester Henk Heijman en wethouder René Hoijtink. Dit omdat het eerste elftal van s.v. Grol zondag 2 juni promoveerde naar de eerste klasse. De eerste burger van Oost Gelre en wethouder Rene Hoijtink kregen uit handen van elftalbegeleider Michel Hoffman een beugelfles met op het etiket: 'SV Grol 1e klasse 2 juni 2013'. Tijdens de brunch was er een plop moment en werd er geproost.

De burgemeester complimenteerde enkele spelers persoonlijk. “Ik begreep dat het gisteren duidelijk een mindere wedstrijd was. De reddingen van (keeper) Max de Vries kunnen dan het verschil maken in een wedstrijd. Maar het eind resultaat telt. En Jos als trainer van s.v. Grol … toen jij naar de Grol ging heb ik wel eens gedacht zou dat een goede zet zijn? Zou hij bij de Grol het zelfde kunnen doen dat hij bij andere clubs heeft gedaan? Het antwoord is volmondig ja…”, vertelde de Burgemeester tijdens de brunch.  Burgemeester Henk Heijman zette leider Hennie Schovers (laatste seizoen), trainer-coach Jos Heutinck en aanvoerder Lennard Walterbos namens het hele team in de bloemen.

Vervolgens nam trainer Jos Heutinck het woord: “Wij zullen volgend jaar in de eerste klasse een andere positie moeten innemen dan we dit afgelopen seizoen hebben gedaan. We zullen in het nieuwe seizoen zeker niet de beste ploeg worden, maar wel het beste team. Het zal een hele  uitdaging worden volgend jaar in de eerste klasse.” De voorzitter van S.V. Grol, Hans Scheinck bedankte de gemeente Oost Gelre voor de hartelijke ontvangst.

De ontvangst werd afgesloten met een foto vanaf het bordes van het stadhuis.