Grol speelt gelijk tegen Longa

16-08-2013

Op het jaarlijkse Keitoernooi had s.v. Grol de eer om de openingswedstrijd te spelen tegen Longa '30 en daarmee de allereerste wedstrijd te spelen op het nieuwe kunstgrasveld van in Lichtenvoorde. Vlak voor de wedstrijd werd het veld officieel geopend door wethouder Paul Wentink. Longa heeft met het vernieuwde veld, een nieuwe opvallende omheining, nieuwe stoeltjes op de tribune en de reeds vernieuwde kleedkamers en clubhuis een prachtige accommodatie gerealiseerd.

Grol speelde goed in de wedstrijd tegen Longa. Met name de eerste helft. Al na 3 minuten scoorde Sander Nijhoff de 0 -1 door een prachtige voorzet van Michel Kamphuis in een keer af te ronden. Ook verder in de eerste helft kreeg Grol nog zeer goede mogelijkheden. Sil Brockotter ging na 20 minuten vanaf het middenveld alleen op de keeper af, maar wist hem helaas niet te passeren. Even later werd een stiftbal van Lennard Walterbos over de keeper net van de lijn gehaald. Daar tegenover stonden ook een groot aantal kansen voor Longa. Maar of ze gingen er slordig mee om door naast en over te schieten of Max de Vries wist ze te pakken. Max keepte een zeer goede wedstrijd en was voor Longa de grootste tegenstander van vandaag.

Foto: Streekgids.nl

Grol liet zien over veel potentie te beschikken en ten op zichte van vorig jaar in het begin van het seizoen al veel verder te zijn.

In de tweede helft liet Grol niet veel meer zien en liet men Longa voetballen. Longa wist echter niet te scoren, tot diep in blessuretijd. Op randje buitenspel scoorde Freek Heinsbroek de 1 - 1 voor Longa.

Na afloop werden er nog strafschoppen genomen. Deze serie wist Grol met 5 - 4 te winnen. Alle strafschoppen werden zeer goed ingeschoten. Bij de laatste voor Longa lukte het Max de Vries om de speler uit de concentratie te halen door op 'ludieke' wijze zijn handschoenen uit te doen.

Zaterdag a.s. om 18.00 uur speelt Grol haar tweede wedstrijd op het Keitoernooi tegen FC Winterswijk, die hun eerste wedstrijd tegen RKZVC met 1 - 4 hebben verloren.