Grol 1 wint eerste bekerwedstrijd

24-08-2013

Op zaterdag 24 augustus is Grol 1 goed begonnen aan de bekercompetitie. In Enschede werd met 1 – 2 gewonnen van zaterdag 1e klasser CVV Sparta.

Grol startte de wedstrijd zonder de basisspelers Wouter Pillen, Thomas Porskamp, Lennard Walterbos en Sander Nijhoff. Een mooie gelegenheid voor de nieuwe aanwinsten Jelle Kornegoor en Kai Ordelmans om dit gemis op te vangen. Ook Mart Willemsen mocht in de basis beginnen. Door deze wisselingen had men het in het begin van de wedstrijd echter toch wel lastig tegen het makkelijk en snel combinerend Sparta. In het eerste kwartier waren de kansen voor Sparta, waarbij, hoe kan het ook anders, Max de Vries twee keer zeer goed redde. Pas na een kwartier had Grol haar eerste wapenfeit met een schot van Jelle Kornegoor recht op de keeper af. Grol was zoekende en liep teveel door elkaar.

Foto's: Streekgids.nl. Michel Kamphuis.

Maar naarmate de wedstrijd vorderde kwam er meer structuur en ging men steeds beter als team voetballen. Mart Zieverink speelde een goede wedstrijd in de spits en kreeg diverse kansen. Na een half uur kwam hij alleen voor de keeper, maar had teveel tijd nodig, waardoor hij niet verder kwam dan een schot op de keeper. Maar in de periode dat Grol beter ging spelen was het echter Sparta dat in de 36e minuut de 1 – 0 scoorde. Een voorzet van de rechterkant zeilde verrassend in één keer over Max in het doel. Grol herpakte zich echter zeer goed en Mart Zieverink kopte een voorzet van de zeer goed spelende Jelle Kornegoor net niet goed in. Op slag van rust werd de inzet beloond. Een prachtige vrije trap van Christian Pillen verdween over de muur in het doel: 1 – 1.

Kai Ordelmans.

Binnen een minuut na rust deed Grol zeer goede zaken. Na wederom een mooie voorzet van Jelle Kornegoor kon Kai Ordelmans de 1 – 2 inkoppen. De nieuwkomers doen het dus goed. Ook de derde nieuwkomer Johan Houben, die vlak voor rust inviel voor Michel Kamphuis, liet in de tweede helft een aantal prachtige passes zien. In de tweede helft gaf Grol niet veel meer weg en stond volwassen te spelen. Max de Vries moest nog één goede redding verrichten om de voorsprong te behouden. Mart Zieverink had nog een mooi schot vanuit de draai, maar de bal ging jammergenoeg recht op de keeper af. Ook Jelle Kornegoor kreeg nog een mooie kans. Tot scoren kwam het echter niet meer. En de eindstand was derhalve 1 – 2. Een mooi resultaat en een leuke wedstrijd om naar te kijken.

Mart Zieverink.

Op woensdag 28 augustus speelt Grol om 19.30 uur thuis haar tweede bekerwedstrijd tegen Longa ’30. Een prachtige derby. Zal Grol de goede reeks, winnaar van het Keitoernooi en winst in de eerste bekerwedstrijd, kunnen voortzetten? Komt allen kijken.