Geslaagde verjaardag s.v. Grol

22-09-2013

Op zaterdag 21 september heeft de s.v. Grol haar 95-jarige verjaardag op een geslaagde wijze gevierd. De gehele dag werden alle jeugdteams verwelkomd in het sportcafe alwaar men een drankje werd aangeboden. Bovendien ontvingen alle jeugdspelers een mooie mok met opdruk en inhoud. Vanaf 17.30 uur waren alle leden en vrijwilligers uitgenodigd om het glas te heffen op de verjaardag. Ook zij ontvangen een leuke attentie: een bierglas met een opdruk van het jubileumlogo. Een mooi collectus-item. Voorzitter Hans Scheinck sprak de aanwezigen toe en bedankte de organisatie van deze dag bestaande uit Ben, Tonnie, Kim en Lea.

Speech voorzitter Hans Scheinck:

"Dames en heren,

Allereerst hartelijk dank aan de diegenen die deze 95e verjaardag van een gepaste eendaagse viering hebben voorzien :
-Ben Bomers, als voorzitter van deze kortstondige commissie
-Kim Baack
-Lea Voerman
-Tonnie Zieverink
-Rob Porskamp
-En een tiental spontane vrijwilligers die geholpen hebben met het klaar maken van de cadeautjes.

Wij danken als s.v. Grol onze Business Club Grol en onze Vrienden van de sv Grol voor hun financiële bijdrage voor dit jubileum. Anders was het toch lastig geworden deze verjaardag samen te vieren. Weer twee heel mooie gebaren waar grote saamhorigheid en gebondenheid uit spreekt.

Dames en heren,

Als iemand 95 jaar wordt en nog een feestje geeft, denken we vaak “die is wel erg oud” of “ik wist niet dat ze nog leefde” of “dat zal wel het laatste feestje zijn”.

Ligt dit nu bij een vereniging anders ? Niet zoveel eigenlijk. Een vereniging kan ook te oud worden en aan het aftakelen zijn, van sommige verenigingen ben je verbaasd dat ze nog bestaan en heel wat verenigingen zullen die 95 jaar ook niet halen.
Waarom staan wij dan hier met een biertje en wijntje in de hand?

Nou, er zijn namelijk ook verenigingen die rijpen, die beter worden naarmate ze ouder worden. Ze veranderen voortdurend, passen zich aan, blijven zeer actief en hebben veel betrokken en trouwe leden. Zo’n vitale vereniging is de s.v. Grol. Ze is met 95 jaar topfit, denkt elke dag al aan morgen en geeft zeker niet haar laatste feestje – integendeel, bij deze vereniging wordt alles gevierd, zelfs het in gebruik nemen van een nieuwe kleur cornervlaggen - .

Wij nemen dus trots de felicitaties van elkaar in ontvangst, zeggen tegen elkaar dat we het samen bereikt hebben en dat we samen op naar de honderd gaan. Wat een mooi gevoel. En om dat gevoel nog even langer vast te houden dan dit “gelukkige uurtje” hier , hebben we als hoofdbestuur voor kleine cadeautjes gezorgd, die de commissie heeft uitgekozen.
De pupillen hebben een mooie Grol-mok gekregen die we gevuld hebben met snoep.
De B- en C- junioren hebben vandaag ook een Grol-mok gekregen, niet gevuld, maar zij kregen een hapje en een drankje hier in het sportcafé.
De A- junioren zijn al zo groot dat ze hier een biertje of een wijntje mee mogen drinken. Ze krijgen hetzelfde cadeautje als de senioren en de vrijwilligers.

Zelfs dubbel, net zoals iedereen hier, want we hebben opgevangen dat velen van jullie dat cadeautje bij de 90 jaar niet in ontvangst konden nemen en dat als een gemis ervaren. Dan was het van jullie een goede beslissing hier vanmiddag te zijn. Iedereen krijgt een mooi bierglas van de Grolsch met s.v. Grol 95 jaar én een bierglas met s.v. Grol 90 jaar. Als u niet gelooft dat het bewust zo gegaan is, zou ik beide glazen nog niet vol laten doen en er even over nadenken. Maar dat de Grolsch een buitengewoon sportief bedrijf is, dat hebben ze opnieuw bewezen.

Welk glas je nu ook in de hand hebt, ik toost graag met jullie op onze mooie s.v. Grol , proost en nog vele jaren !

Dank jullie wel."