Verdienstelijk punt Grol tegen Glanerbrug

29-09-2013

Grol 1 - Glanerbrug 1   2 - 2

Afgelopen seizoen werd de hoofdmacht en zijn trainer regelmatig bewierookt op deze plaats. Vanwege haar prestaties en de spelvreugde en homogeniteit dat het team uitstraalde. Ondanks de lage klassering en slechts 2 punten uit 4 wedstrijden in de 1e klasse verdient de ploeg dit net zoveel. Misschien nog wel meer. Er wordt hard gewerkt, voor elkaar en met elkaar. Voor een goed resultaat. En de spelvreugde is er wederom volop. Het zal wellicht sprokkelen worden dit seizoen, maar niemand wordt onrustig binnen sv Grol. Er is (terecht) veel krediet. “Geef ons een beetje tijd te wennen aan deze eerste klasse,” vraagt trainer Jos Heutinck voorafgaande aan de thuiswedstrijd tegen Glanerbrug, volgens Heutinck, één van de mogelijke titelkandidaten. “We gaan vandaag iets behoudender spelen. We krijgen teveel goals tegen. Daar hebben we deze week uitgebreid over gesproken,” kondigt hij zijn strijdplan van de wedstrijd tegen de Twentse grensplaats aan.

Foto's: Streekgids.nl

Het pakt meer dan uitstekend uit, al is het team erg ongeduldig merkt de hoofdtrainer na afloop op. “Wanneer gaan we nou aanvallen?, hoorde ik regelmatig,” aldus Jos na afloop. “Het middenveld moest ontzettend veel werk verzetten vandaag. Dat had ik al zo verwacht. Ik heb gezegd we gaan de laatste twintig tot vijfentwintig minuten pas aanvallen, anders houden we dat niet vol. En dat pakte goed uit,” is Jos opgelucht en tevreden na afloop met de remise, terwijl hij enkele ‘highfives’ uitdeelt aan zijn spelers. “Goede pot Kai, goeie pot Jelle,” klinkt het. En iedereen een big smile met het behaalde punt.

Het team doet zijn stinkende best voor een goed resultaat en als het kan het liefst met spektakel, maar zoals gezegd de equipe van Jos Heutinck wil graag even de tijd nemen voor een stukje gewenning. Die tijd krijgen ze volop wat uw verslaggever betreft. Het is deze wedstrijd met name in de persoonlijke duels vaak nét niet en zijn de spelers van Glanerbrug iets geslepener en gehaaider, maar dit zal in de loop van het seizoen zeker veranderen, en zal het vlaggenschip van Grol zeker zijn punten nog gaan pakken. Het is het grote verschil met de tweede klasse.

De eerste helft telde weinig hoogtepunten, en werden beide keepers eigenlijk geen enkele keer getest, al is Glanerbrug wel een stuk dreigender, maar er wordt niets weg gegeven achterin. Wel kijkt Grol tegen een 0-1 achterstand aan in de rust, door een doelpunt in de laatste minuut voor de thee.

Na rust weet Glanerbrug andermaal geen vuist te maken om het ruime balbezit in doelpunten uit te drukken. Als de ‘youngsters’ van Grol dan eindelijk ‘de speeltuin’ in mogen en mogen gaan aanvallen, krijgt Grol een strafschop toegekend na een duidelijke handsbal. Lennard toont zich een ware aanvoerder en legt de bal op de stip. Hij schiet geconcentreerd raak. Als Glanerbrug aan de aftrap staat wordt er nog steeds gezeurd tegen de arbiter door Glanerbrugspelers over de door hem toegekende strafschop. Of de scheidsrechter er door geïmponeerd is, is niet duidelijk maar even later legt de arbiter de bal op de stip na een schoolvoorbeeld van een ‘Schwalbe’. Turnverslaggever Hans van Zetten zou uit zijn dak gaan voor deze duikeling. “Een goedmakertje,” aldus de doelman van Glanerbrug die met enkele Grolsupporters in debat gaat over beide strafschoppen. Het betekent echter wel de 1-2. De blauwwitten laten de kop niet hangen en schakelen een tandje bij zelfs. Met een hoge dosis vechtlust weet Grol, een op basis van een goed uitgevoerd strijdplan en vechtlust een verdienstelijk punt binnen te halen wanneer Mart Zieverink in de kluts de bal binnenschiet als de Glanerbrugdoelman de bal niet onder controle krijgt na een schot van Sander Nijhof: 2-2. Als het eindsignaal klinkt bedankt een Grolsupporter de Glanerbrugdoelman, waarmee hij even daarvoor nog mee in debat was, voor zijn medewerking aan het punt.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - Glanerbrug 1

Scheidsrechter:

dhr. van der Vrande uit Beuningen

Eindstand:

2 - 2

Ruststand:

0 - 1

Scoreverloop:

0 - 1 Vincent Bilanovic
1 - 1 Lennard Walterbos (penalty)
1 - 2 Kelvin Veensma (penalty)
2 - 2 Mart Zieverink

Gele kaarten: Wouter Pillen (Grol)

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Kai Ordelmans, Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Christian Pillen (Done Emaus), Lennard Walterbos, Sander Nijhoff
voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink en Johan Houben (Bjorn Koldeweij)

Pupil v.d. week: Pim te Focht en Tycho Reinders (Grol F2)
Sponsor wedstrijdbal: V.S.V.G. (Vrienden van de s.v. Grol)