FC Twente-dag bij sv Grol een groot succes

03-10-2013

Voorzitter Joop Munsterman roemt Grolse voetbalclub

De in samenwerking met Betaald Voetbal Organisatie FC Twente georganiseerde voetbal promotiedag op het sportpark Den Elshof is een groot succes geworden. De Enschedese eredivisionist wil zich meer en meer profileren, anders gezegd aan de weg timmeren in de Gelderse Achterhoek en heeft daarvoor enkele vooraanstaande amateurvoetbalverenigingen geselecteerd om op bezoek te gaan. Zo was deze keer de sportvereniging Grol aan de beurt waarmee in gezamenlijk overleg, alsmede met een gezamenlijke aanpak een in alle opzichten unieke FC Twente-dag werd georganiseerd. Het programma kende een dusdanige indeling dat met name de verschillende geledingen van de jeugdafdeling van Grol ruimschoots aan bod kwamen.

Zo vonden er ’s middags vanaf 15.00 uur op de kunstgrasvelden 1 en 2, alsmede op het parkeerterrein en bij de entree van het sportpark Den Elshof tal van activiteiten plaats, die vanzelfsprekend praktisch allemaal waren afgestemd op een grote variatie aan voetbaltrainingen c.q. voetbalclinics. Van de zijde van Grol hadden zich maar liefst 45 vrijwilligers aangediend en een vrije dag dan wel middag opgeofferd om het voetbalfestijn te doen slagen. Vrijwilligers die werden aangestuurd door de organisatie van deze dag, bestaande uit: Rob Arink, Peter Wolberink, Rita Arink, Noëlle Neeleman, Marco Frank, Tonnie Zieverink en Hans van Halm. En de totale aanpak leverde een groot succes op. Want in totaal en dat van de A- tot de B-jeugd, van de C- tot de D-jeugd en van de E- tot de F-jeugd (inclusief het G-team) namen maar liefst 300 jeugdspelers deel aan de verschillende voetbalactiviteiten.

Rob Arink, lid van het jeugdbestuur van Grol, sprak dan ook van een groot succes. “Hier doe je het natuurlijk allemaal voor. Het kost de nodige voorbereiding, maar wanneer je ziet hoe de jeugd op zo’n dag geniet, dan maakt dat veel goed. Bovendien is het fantastisch dat je voor iets dergelijks een beroep kunt doen op zoveel vrijwilligers. Echt super!” Stonden de verschillende clinics onder leiding van een aantal FC Twente-jeugdtrainers, ook was er gezorgd voor een FC Twente Kidsclub Speeldorp. Daarnaast waren enkele FC Twente-spelers aanwezig om handtekeningen uit te delen, kon de spelersbus van FC Twente bezichtigd worden en kon men fanartikelen kopen van de Enschedese voetbalclub.

Het avondprogramma bestond in eerste instantie uit een vriendschappelijke wedstrijd tussen Grol 1 en het combinatieteam Jong Twente / FC Twente A1 met aansluitend in het Sportcafé een sprekersforum. De voetbalwedstrijd eindigde in een 0-2 overwinning voor FC Twente. Ondanks de nederlaag een nuttige oefenpartij voor het team van trainer/coach Jos Heutinck, die gedurende de gehele wedstrijd tal van wisselingen doorvoerde, zodat met uitzondering van enkele geblesseerde spelers iedereen aan bod kwam.
Overigens werd de wedstrijd voorafgegaan door een minuut stilte in verband met het overlijden van Bennie Penterman (80). Grolvrijwilliger Penterman komt viermaal voor in de Eregalerij van Grol, te weten als Super-Supporter van het jaar, Verenigingsman van het jaar, Lid van verdienste en drager van de gouden Grolspeld vanwege het 50-jarig lidmaatschap.

Tijdens het sprekersforum, dat onder leiding stond van gespreksleider Paul Schabbink van RTV Oost, roemde FC Twente-voorzitter Joop Munsterman het amateurvoetbal in het algemeen en de organisatie, accommodatie en uitstraling van de s.v. Grol in het bijzonder. Naast Munsterman had ook technisch manager Cees Lok zitting in het forum en waren van Grolzijde voorzitter Hans Scheinck en hoofdtrainer Jos Heutinck van de partij. Het werd een onderhoudend en amusant gesprek, waarbij leuke anekdotes over de voetballerij en dat zowel in het betaalde als in het amateurvoetbaltak aan bod kwamen. Onder de aanwezigen bij het forum waren ook enkele FC Twente-prominenten, zoals Eddie Achterberg, bijgenaamd ‘de Keu’, en Kick van der Vall.

Al met al een zeer succesvolle FC Twentedag, waarop de organisatie voldaan kan terugkijken.