Grol pakt eerste volle winst in matig kelderduel

13-10-2013

Grol 1 - DVV 1  4 - 1

Het troosteloze herfstweer in de ochtend zou de doorgaans sfeervolle ambiance van sportpark Den Elshof een sombere aanblik hebben verschaft. Gelukkig waren de omstandigheden ‘s middags uitstekend, zeker tijdens de wedstrijd waar met name de Grolaanhang met belangstelling naar uitkeek. De verwachtingen naar de eerste driepunter sinds de intrede in de 1e klasse overheerste. Op papier leken de gasten uit Duiven hiervoor vooraf de meest ideale opponent. De eveneens gepromoveerde Liemerse club kende overigens voorafgaande aan deze competitie een bijna complete leegloop van haar kampioensteam. Letterlijk en figuurlijk vloog bijna het gehele succesvolle team uit, als duiven uit een til. Hiermee is hun tegenvallende resultaten grotendeels verklaard. Desalniettemin was ook bij de gasten de wil aanwezig om middels een goed resultaat de negatieve spiraal te doorbreken.

Trainer Jos Heutinck zond zijn team in dit duel met aanvallende opdrachten de arena in, met dien verstande dat dit gedoseerd zou moeten gaan gebeuren en de achterdeur nimmer open diende te staan. Reeds vroeg in deze partij nam Grol bijna logischerwijs het heft in handen hetgeen al vrij snel in een hand vol hoekschoppen resulteerde. Na amper acht minuten wist Mart Zieverink uit een zuiver geplaatste corner de score te openen, door de bal voorbij een tevergeefs graaiende keeper Melvin ter Braak te koppen. Wederom acht minuten later was Mart andermaal succesvol na goed voorbereidend werk van Sander Nijhoff, de 2-0 was een feit. Eerst in de 20e minuut volgde de eerste serieuze actie van de zeer jeugdige Duivense ploeg, door een afstandschot van Ugur Celik. De gasten schoten gedurende de hele wedstrijd veelal uit de tweede lijn. Mart Zieverink was in de 23e minuut op jacht naar een onvervalste hattrick, echter zijn schot belandde op de onderkant van de lat. Tussen de bedrijven door wisten de gasten regelmatig het middenveld snel te overbruggen, doordat met name de Grol middenvelder in de as vrij diep speelde. Uit een van dergelijke situaties wist men de aansluittreffer te realiseren. In de blessuretijd van de eerste helft, nadat vlak daarvoor Jelle Kornegoor met een fraaie omhaal keeper ter Braak bijna had verrast, wist Sven Udink bijna uit het niets uit de tweede lijn te scoren. Het gevolg van verslapping en onoplettendheid en een van richting veranderd schot maakte keeper Max de Vries kansloos, 2-1.

In de eerste vijf minuten na de thee verzuimde Grol de trekker definitief over te halen. Vier opgelegde kansen op rij waren niet aan het team besteed. Ook in het verdere verloop regen zich de mogelijkheden aaneen, maar werden vooralsnog niet benut. Reden voor verdediger Tim Peters om in de 68e minuut met de bal aan zijn voet het gehele veld over te steken en met een subtiele beweging buitenkant voet de DVV goalie in de verre hoek te passeren, 3-1. Amper vijf minuten later maakte Sander Nijhoff aan alle illusies bij de gasten een definitief einde door een voorzet van Jelle Kornegoor eenvoudig binnen te tikken en zette hiermee de uiteindelijke 4-1 eindstand op het bord. De hoogte van deze score doet vermoeden dat het voor de Grolequipe als een simpele en verdiende overwinning in de boeken verdwijnt. De realiteit gaf voor de neutrale toeschouwer echter bij vlagen een matig beeld weer van dit door scheidrechter Veekamp uitstekend geleide 1e klasse duel, waarin het hardwerkende Grol met nog ruimere cijfers afstand van haar tegenstander had kunnen nemen.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - DVV 1

Scheidsrechter:

S. Veekamp uit Enschede

Eindstand:

4 - 1

Ruststand:

Scoreverloop:

16e min. 1 - 0 Mart Zieverink
18e min. 2 - 0 Mart Zieverink
45e min. 2 - 1 Sven Udink
68e min. 3 - 1 Tim Peters
73e min. 4 - 1 Sander Nijhoff

Gele kaarten: n.v.t.

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Kai Ordelmans (76e min. Mart Willemsen), Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Done Emaus (68e min. Leon Scholten), Bram Rhebergen (84e min. Bjorn Koldeweij) en Sander Nijhoff.
voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink en Johan Houben

Wedstrijdbal: Wegdam Mode
Pupillen v.d. week: geen
Bijzonderheden: afwezigheid pupillen van de week, nu al oorzaak van vergrijzing?

Uitslagen 1e klasse E

Grol - DVV 4 - 1
Hoogland - AWC 0 - 1
Silvolde - Rheden 0 - 1
Achilles '12 - SC Bemmel 0 - 1

Germania - Glanerbrug

afg.
Babberich - FC Presikhaaf afg.
Rigtersbleek - Luctor et Emergo 6 - 1

Stand 1e klasse E