Grol behaalt makkelijke overwinning op OBW

16-10-2013

Grol 1 – OBW 1   2 – 0

Op dinsdagavond 15 oktober speelde Grol 1 in de eerste ronde van de Achterhoekcup tegen OBW 1 uit Zevenaar. Aan de Achterhoekcup, een initiatief van VIOD, nemen dit seizoen maar liefst 65 deelnemers deel. In de vorm van een bekercompetitie met knock-out wedstrijden wordt de winnaar bepaald, die, naast de eer, een vriendschappelijke wedstrijd tegen De Graafschap krijgt aangeboden. Zowel bij Grol 1 als bij derdeklasser OBW 1 kreeg een aantal vaste basisspelers rust en konden de “reserves” ervaring opdoen. Zo kregen o.a. Mart Willemsen, Wessel Baarslag, Siem Huijskes, Leon Scholten en Matthijs Warnar speelminuten. Grol was duidelijk een maatje te groot en kwam geen enkel moment in de problemen. Zo kreeg keeper Wessel Baarslag in de gehele wedstrijd welgeteld slechts twee ballen op doel.

Na zeven minuten al kwam Grol op een 1 – 0 voorsprong door een penalty van Wouter Pillen. Gedurende de eerste helft, die redelijk aantrekkelijk was, was Grol veel in balbezit, had enkele mooie aanvalscombinaties en creëerde behoorlijk wat kansen. Enkele cornerballen van Johan Houben werden maar ternauwernood van de lijn gehaald, een schot belandde op de lat, een kopbal van Mart Zieverink ging net naast en een schot van Jelle Kornegoor wist de OBW keeper net onder uit de hoek te tikken. Vlak voor rust was het dan toch raak. Sander Nijhoff scoorde eenvoudig de 2 – 0 na een voorzet van Mart Zieverink.

De tweede helft was, na enkele omzettingen, duidelijk minder en eigenlijk niet om aan te zien. OBW drong wat meer aan, maar kon eigenlijk geen vuist maken en Grol hanteerde veel te veel de lange bal. Er was duidelijk het gemis van een leider op het middenveld. De tweede helft leek meer op een trainingspartijtje dan op een echte wedstrijd. Vlak voor tijd leek Grol nog een doelpunt te maken, maar laatste man Wouter Pillen kon een voorzet, uit een aanval die hij zelf had opgezet, net niet zelf afronden. Het bleef derhalve bij 2 – 0 .

In de volgende ronde, die in November wordt gespeeld komt Grol uit tegen de winnaar van Trias tegen VVL uit Lengel. Deze wedstrijd vindt ook in Groenlo plaats. Zondag a.s. speelt Grol 1 in de beker in Aalten tegen AD '69. Aanvang: 14.00 uur.