Grol 45+ Winterkampioen

23-11-2013

Vrijdagavond rond een uurtje of zeven verzamelt de Grol 45+ selectie zich op Het Wilgenpark in Groenlo aan de noordwestzijde van Grolle. De thuishaven van de Grolse Boys is vanavond het toneel van de 45+ najaarsreeks-finale. Spelers en technische staf zijn ontspannen, maar zoals het professionals betaamt, scherp en gekomen om te winnen. Voordat de strijd losbarst worden achter de gesloten kleedkamerdeur nog snel even de relevante levensvragen doorgenomen: ‘Wat vonden we van het prinsenbal?’ ‘Hoe is het thuis in de keuken?’ ‘Hoe en hoe laat gaan we vannacht naar huis toe?’

De eerste wedstrijd tegen de Grolse Boys is een pittige en Grol heeft moeite met het snelle spel van de plaatselijke Angstgegner. Door een paar verdedigingsfouten en een uitstekend keepende Nico Kok, kijkt Grol twee keer aan tegen een achterstand, maar weet uiteindelijk toch nog een punt binnen te slepen. 2 – 2 Is de einduitslag en dat is eigenlijk ook wel een juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Na de eerste grote hobbel is de rest van het toernooi min of meer een formaliteit en Grol rekent vakkundig af met PW, Neede en Eibergen. Het spel is verzorgd, de bal doet zijn werk en het ene doelpunt is nog fraaier dan het ander. Was de finale van de voorjaarsreeks op hetzelfde Wilgenpark nog een grote lachfilm waar gelukkig geen bewegende beelden meer van zijn, deze keer klopte alles en mag Grol zich een terecht kampioen noemen. Voor Grolspits Michel Hoffman is het helemaal een mooie avond. Hij helpt de gehavende PW-selectie uit de brand in de wedstrijd tegen Grolse Boys en scoort in de met 4 – 3 gewonnen pot maar liefst vier keer.

Het Kampioensteam Grol 45+.

Het is gezellig in het clubhuis van Het Wilgenpark en de Boys pakken stevig uit. Een drive-in show, fingerfood en rond half elf zelfs een liveoptreden van Donny Doest. De heren geven zich nog één keer helemaal in de derde helft, maken zich op voor een welverdiende winterslaap en zijn in het voorjaar weer terug voor een volgende 45+ reeks. Wij houden u op de hoogte!