Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Silvolde

27-11-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van s.v. Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Spcl. Silvolde 1 van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

Ik kan wel openen met de opmerking dat bovenstaande wedstrijd er een is uit het rijtje van 26, maar dan zal er zeker getwijfeld gaan worden aan mijn geloofwaardigheid.

Natuurlijk betekent deze wedstrijd, voor mij persoonlijk, meer dan de gemiddelde wedstrijd in deze 1e klasse E. Ik heb als trainer en zeker ook als mens een prachtige periode van 4 jaar achter de rug bij onze aanstaande tegenstander. Contacten die na die periode niet vervlogen zijn, nog steeds zijn we op een vriendschappelijke manier verbonden met elkaar.

Dan mag ik in deze zeker spreken van een speciale wedstrijd, maar inderdaad ook een uit het rijtje van 26 competitiewedstrijden.

Met als doel deze wedstrijd met resultaat af te sluiten voor Grol om een voorsprong te houden op de 5 ploegen die zich op dit moment onder ons bevinden op de ranglijst. Dat hier mogelijkheden liggen voor de “blauw-witten” geeft het competitieverloop duidelijk weer. Na de prachtige promotie vorig seizoen begonnen we een beetje onwennig in deze mooie klasse met 2 punten uit 5 wedstrijden,verloren werd er van AWC (4-2), Bemmel (4-0) en de huidige koploper Presikhaaf (3-0), terwijl er gelijk gespeeld werd tegen Rheden (4-4) en Gl.brug (2-2). Daarna een prima serie van 11 punten uit 5 wedstrijden, winst tegen DVV (4-1), Rigtersbleek (1-0) en Achilles’12 (1-2), terwijl er tussendoor een punt werd gepakt bij Babberich (2-2) en thuis tegen Germania (3-3). Dit geeft na 10 wedstrijd het exacte aantal van 13 punten, ”we liggen op koers” aldus de trainer.

Laat dit aantal nou hetzelfde zijn als dat van onze tegenstander Spcl. Silvolde. Gasten die ik hierbij alvast, samen met hun trouwe supporters, van harte welkom heet op ons sportpark ”Den Elshof” in Groenlo. Het wedstrijdbelang van onze tegenstander zal dezelfde zijn als die van de s.v.Grol: resultaat boeken, met de toevoeging dat onze tegenstander zich richt op een positie bij de top 4. Dat Spcl. Silvolde hierin mogelijkheden heeft hebben ze vorig seizoen laten zien door lang om de mooiste plek op de ranglijst mee te voetballen, maar uiteindelijk sneuvelen in de nacompetitie. Ook het verschil van 4 punten op de nummer 4 AWC is zelfs al voor de winterstop te overbruggen. Ik wens het team van de trainers Scott Calderwood, Theo Jansen en Erik ter Voert hier na zondag 1 december alle succes mee.

Deze “topper” zal in uitstekende handen zijn van arbiter V.L. Barrett uit Deest die ik natuurlijk net als onze gasten van harte welkom heet in Groenlo.

Ik hoop en ga uit van een massale opkomst uit beide voetbaldorpen(steden) en dat beide ploegen met respect voor elkaar het mooie voetbalgevecht aangaan.

We hebben vanuit de historiegedachte wat recht te zetten en thuis nog ongeslagen geeft  .....

Jos Heutinck