Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Luctor et Emergo

14-12-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van s.v. Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Luctor et Emergo 1 uit Almelo van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

We staan met de 1e selectie van de s.v.Grol aan de vooravond van de laatste wedstrijd in het jaar 2013.

Een jaar 2013 waarin we de stap hebben gemaakt naar de 1e klasse E van het zondagvoetbal. Hierin hebben we, zoals ik al eerder aangaf, een redelijke opwaartse lijn te pakken en staan met 14 punten uit 12 gespeelde wedstrijden op plek 12, een positie waar we na 26 wedstrijden zeker niet hoeven, willen, staan.

Dat hierin zeker mogelijkheden liggen heeft de groep vanaf wedstrijd 6 laten zien door zes partijen op rij ongeslagen te blijven, voor een debutant een prima serie.

Een blik op de ranglijst leert ons dat de nr.7, Spcl.Silvolde, 3 punten meer heeft vergaard dan

s.v.Grol en onze tegenstander Luctor et Emergo een prima 6e plek inneemt met 18 punten. De Gasten uit Almelo die ik bij deze alvast van harte welkom heet op ons sportpark “Den Elshof”.

De ploeg van coach Rene Woesthuis, die vorig seizoen met 53 punten de verdiende titel pakte in de 2e klasse J, maakt tot nu toe een prima indruk in deze mooie en interessante 1e klasse E. Zoals ik bovenstaand al beschreef bezetten ze met 18 punten een prima 6e plek op de ranglijst. Hiermee gaan ze op dit moment aan kop van een 7 tal ploegen die de grote middenmoot vormt in de 1e klasse E.

Een overwinning of nederlaag geeft direct een ander beeld op het standenbord, dit hebben we vorige week kunnen ervaren in Amersfoort waar we tegen de vv. Hoogland met een smadelijke 5-0 nederlaag weer de bus in werden gestuurd richting, mooie, achterhoek.

Dit recht zetten en daardoor beter in de middenmoot staan is het doel voor de wedstrijd tegen Luctor et Emergo. Dat dit tegen deze uitstekende ploeg niet vanzelf zal gaan beseffen we ons met zijn allen terdege. Strijd, karakter, passie, sterke, wil om te winnen en niveau halen zijn hierin wat mij betreft sleutelwoorden.

De wedstrijd zal onder de vakkundige leiding staan van Dhr. W. van Schaik uit Goor die ik natuurlijk van harte welkom heet in Groenlo.

Hoop op een massale opkomst van ons blauw-wit legioen, steun die we vaak als zeer prettig hebben ervaren en die we juist na een mindere wedstrijd goed kunnen gebruiken.

Veel voetbalplezier op “Den Elshof”

Jos Heutinck