Grolsch verlengt sponsorcontract

01-12-2005

GROENLO – Onder het motto ‘Bier op z’n Grol(sch)’ hebben de bekende, thans in Boekelo gehuisveste bierbrouwer Grolsch en het bestuur van de sportvereniging ‘Grol’ in Groenlo een nieuw vijfjarig sponsorcontract afgesloten.

Mede als gevolg van het gegeven dat het moederbedrijf van de Grolsch-bierbrouwerij altijd in Groenlo gevestigd was, is het bedrijf al sedert mensenheugenis sponsor van de Groenlose voetbalclub. Zelfs in vroegere tijden, toen het begrip sponsoring bij sportverenigingen nog niet bestond, laat staan geïntroduceerd was, bood Grolsch in Groenlo al financiële en met name materiële ondersteuning aan de S.V. Grol. Dit laatste was vooral het gevolg van het gegeven dat veel leden van de S.V. Grol werkzaam waren bij de brouwerij in het vestingstadje. Daarbij kwam dat ook de directie uit die tijd, bestaande uit leden van de familie De Groen, een goede relatie had met de plaatselijke voetbalclub. Zo heeft wijlen Herman de Groen, bij velen beter bekend als meneer Herman, onder het voorzitterschap van wijlen Johan Koehorst als commissaris vele jaren zitting gehad in het Grolbestuur. Ondanks de verhuizing van Grolsch van Groenlo naar Boekelo, heeft de directie de intentie uitgesproken om de S.V. Grol nog in lengte van jaren te blijven sponsoren. Het nieuwe contract, dat loopt tot medio 2010, werd onlangs in het sportcafé op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo ondertekend door accountmanager horeca Jan-Willem Hiddink namens bierbrouwer Grolsch en Theo Huijskes, voorzitter van de sportvereniging ‘Grol’. En natuurlijk werd er vervolgens op het nieuwe contract getoast en dat vanzelfsprekend met een biertje van het merk ..!