Geslaagd trainingsweekend Ajax-jeugd

16-01-2005

Het team van AJAX dat in 2004 het 15e Internationale “Marveldtoernooi” won, door in de finale FC Barcelona te verslaan, heeft een trainingsweekend belegd in Groenlo. Zij verbleven van vrijdag 14 t/m zondag 16 januari jl. op Marveld Recreatie. Men verzilverde hiermee de hoofdprijs van het toernooi: een weekendverblijf op Marveld Recreatie.

Naast een aantal trainingen op het sportpark “Den Elshof” speelde het team van Ajax, beter gezegd de O16 (spelers onder 16 jaar), om 14.30 uur een oefenwedstrijd tegen de U16 van FC. Schalke ’04 uit Gelsenkirchen (Duitsland). Zij wisten het in vrij grote getale opgekomen publiek een redelijk goede pot voetbal voor te schotelen. Beide teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. FC. Schalke ’04 nam de leiding maar al vrij snel scoorde AJAX tegen, weliswaar door een eigen doelpunt. Met een ruststand van 1 – 1 werden de kleedkamers opgezocht. Na rust zette AJAX een tandje bij, hetgeen vrij snel resulteerde in een 2 – 1 voorsprong. Wederom een eigen doelpunt van de nummer 4 van FC. Schalke’04. Ongewild werd hij daarmee uiteindelijk topscorer. Hij maakte immers alledrie goals. Voor beide teams was het weer de eerste wedstrijd sinds de winterstop, hetgeen aan het eind van de wedstrijd ook wel was te merken. De spelers waren moe en  sommigen zaten er zelfs volledig doorheen. FC Schalke ’04 kon dan ook geen potten meer breken. AJAX  was content met de 2 – 1 overwinning.

De leiding van AJAX gaf bij vertrek te kennen zeer tevreden te zijn over het trainingsweekend. Dit weekend stond voor hen, naast het trainen en het spelen van een wedstrijd, vooral in het teken van teambuilding. Bij vertrek was duidelijk te zien dat de kinderen naar elkaar waren toegegroeid.

Al met al dus een geslaagd weekend. Graag wil men volgend jaar in januari terugkomen voor weer zo’n trainingsweekend, maar dan zullen zij toch eerst het 16e Internationale “Marveldtoernooi” op hun naam moeten schrijven en dat is -gezien het wederom zeer sterke deelnemersveld- geen gemakkelijke opgave. Zij hebben ons echter verzekerd er voor te zullen gaan.