Grol F5 verliest van Longa F9

15-04-2006

GROENLO –Grol F5 staat in haar poule op een derde plaatst in de derde klasse van de KNVB F pupillen. Deze positie had zaterdag 15 april verbeterd kunnen worden als de wedstrijd tegen Longa’30 F9 positief had uitgepakt.

De jongens van Grol F5 moesten het zaterdag zonder Jorne en de gebroeders Eldin en Irben doen. Dat was een zware aderlating, omdat de ploeg daarmee een goede doelman, een spits en een middenvelder, mist. Tevens waren er geen wisselspelers, waardoor het maximale werd gevraagd van de heren. Marc koos ervoor om de eerste helft van de wedstrijd te gaan keepen. Helaas kreeg hij twee onhoudbare ballen op de goal. Ook kreeg Grol F5 weinig ruimte van Longa en dit resulteerde erin dat er veel druk werd uitgeoefend op het doel van Grol. De spelers van Longa gingen met een 0-2 voorstand de rust in.

Marnix verdedigde de tweede helft met hand, tand en een krachtige uitstraling het Grol doel. Marc ging in de spits spelen en meteen na de eerste aftrap werd er veel druk uitgeoefend op de goal van Longa. De Lichtenvoordse ploeg kreeg het moeilijk en weinig ruimte om een aanval voor te bereiden. Jeen probeerde net na de rust een schot van afstand en met succes want dit bracht de stand op 1-2. In de eerste helft was Longa sterker dan Grol en in de tweede helft was Grol F5 de dominante ploeg. Helaas wilde de verdiende gelijkmaker er maar niet van komen en werd 1-2 de eindstand.

Door deze overwinning op Grol F5 blijft Longa’30 F9 op de tweede plaats staan in de KNVB derde klasse F-pupillen. De koppositie is voor de Grolse Boys F1 en Grol F5 behoudt een derde positie.