Grol C1 klopt subtopper Woezik C1

21-02-2005

Na de afgelastingen van vorige week kon dan nu eindelijk het echte werk beginnen. De eerste competitie wedstrijd van 2005, tegen Woezik C1. Woezik, de nummer 3 van de competitie, zou dus geen makkelijke tegenstander worden. Misschien kwam het ook door het enthousiasme van Grol dat de wedstrijd Woezik C1-Grol C1 een van de weinige wedstrijden was die niet afgelast werd. Eenmaal daar aangekomen bleek het weer helemaal niet zo slecht, en de aftrap kon zelfs beginnen onder het schijnen van de zon.
Grol begon fel, geconcentreerd en al snel ontstonden de eerste kansen voor Grol. Snelle en goede combinaties, middenvelders die er over heen kwamen, duels die overal werden gewonnen; alles klopte deze eerste helft. Woezik probeerde zich te herstellen en profiteerde van het feit dat Grol er achterin eventjes niet uitkwam. Gelukkig hielden de mensen achterin hun kop erbij, vooral de keeper Chris, en konden ze de nul behouden. Na de kleine verzwakking van Grol ging Grol weer verder waar het de hele wedstrijd al mee bezig was: aanvallen. Rick die linksbuiten stond kreeg de grootste kans van de eerste helft nadat hij zichzelf met een actie door de verdediging heen werkte en alleen voor het goal kwam te staan. Het schot was goed maar de keeper stond op de juiste positie. De 2e helft probeerde Woezik meer druk te zetten maar Grol won nog veel duels en maakte aanvallen van Woezik onschadelijk. In het begin van de 2e helft staat de verdediging van Woezik te slapen als Grol er een counteraanval tegenaan gooit. De spits Jurre sprintte naar de goal en hoefde hem alleen maar af te leggen aan Rick die helemaal vrij voor de goal stond maar zijn voorzet mislukte echter. Telkens was Grol de fellere in de strijd en de één nul hing in de lucht.
De wedstrijd naderde zijn einde toen Grol een corner kreeg. Jurre nam deze en zette hem goed voor, Tim , de aanvoerder, kreeg hem goed voor zijn hoofd en de 0-1 was een feit! Grol moest nog 2.5 minuut de boel op slot houden en dan hadden zij de welverdiende drie punten binnen. De scheids, die goed zal slapen na zo’n mooie pot voetbal, blies op zijn fluit en Grol kwam uitstekend uit de winterstop. De carnaval was tenminste nergens meer te bekennen.