Onnodig verlies in inhaalduel tegen DOS’19

05-02-2007

Grol trad zondag 4 februari 2007 in vergelijking met de laatste competitiewedstrijden in 2006 met een sterk gewijzigde formatie aan in de uitwedstrijd tegen DOS’19 uit Denekamp. Er waren maar liefst zes potentiële basisspelers niet beschikbaar vanwege blessures. Met Tom Kaak na een langdurige blessure terug in de basis, en met Kevin Schuurmans en Robin Schuurmans voor de eerste keer in de basisopstelling, stond Grol aan de aftrap van deze belangrijke inhaalwedstrijd. Met een gelijk aantal wedstrijden (12) stond DOS’19 drie punten achter op Grol.

Grol ging erg gemotiveerd, fanatiek en fel van start. De eerste tien minuten creëerde men een drietal goede mogelijkheden, maar Tom Kaak en Robin Schuurmans konden deze kansen niet verzilveren. In de beginfase kwam DOS’19 er eigenlijk niet aan te pas, Grol dicteerde de wedstrijd. Een voorsprong was op dat moment verdiend geweest, maar balverlies op het middenveld leidde tot een tegenaanval. Dit was daadwerkelijk de eerste keer dat DOS’19 ten aanval kon trekken. De verdediging van Grol stond hierbij echter niet goed. De bal belandde bij de veel te vrij staande rechtsbuiten, die de bal goed inschoot en de 1 – 0 aantekende voor DOS’19. Een domper gezien het goede spel van Grol tot op dat moment.

Grol pakte de draad echter meteen weer op en trok ten aanval. Er ontstonden al snel weer enkele mogelijkheden, o.a. via schoten van Tom Kaak en Bjorn Koldeweij. De keeper van DOS’19 pareerde beide schoten voortreffelijk. In de 24e minuut kreeg Grol een vrije bal op rechts. Bjorn Koldeweij legde de bal met de nodige precisie op het hoofd van Tom Kaak, die met een prachtige kopbal de dikverdiende 1 – 1 kon aantekenen. Grol bleef tot aan de rust het betere van het spel houden, al waren de spaarzame aanvallen van DOS’19 niet ongevaarlijk. Dat had niet zozeer met de kwaliteit van DOS’19 te maken maar meer met het niet goed staan van onze verdediging.

Na rust werd Kevin Schuurmans vervangen door Tom Klein Zeggelink, die met name de opdracht kreeg om de nr. 19 van DOS’19, het grote gevaar van de eerste helft, in bedwang te houden. Grol begon zoals het de eerste helft eindigde. Aanvankelijk had men een licht overwicht, maar naargelang de tweede helft vorderde, werd het een meer gelijkopgaande wedstrijd. Het spel van Grol in de eerste helft had enorm veel kracht gekost en dat werd gedurende de tweede helft zichtbaar. Er werden nog twee wissels toegepast. Christian Pillen kwam voor Joost Frank en Erwin van de Wolfshaar voor Robin Schuurmans.

Grol kon geen stempel meer op de wedstrijd drukken. DOS’19 kwam wel wat meer in de wedstrijd maar echt gevaarlijk konden zij toch ook niet zijn. Het noodlot sloeg een kwartier voor tijd echter toch toe toen de bal in de kluts voor het doel van Grol belandde. De bal viel gelukkig voor de voeten van de spits van DOS’19, die dan ook gemakkelijk de 2 – 1 kon aantekenen. Er knakte op dat moment iets bij Grol. Even later werd een voorzet van rechts door de spits van DOS’19 knap ingeschoten. Eindstand 3 – 1.  Opnieuw een onverdiende nederlaag, maar gezien de eerste helft kunnen de komende wedstrijden met vertrouwen tegemoet gezien worden.

A.s. Zondag staat er opnieuw een inhaalwedstrijd op het programma en wel de uitwedstrijd tegen Rigtersbleek uit Enschede, aanvang: 14.00 uur.

Speelronde: 11

Scheidsrechter: dhr. G.J. Koeslag uit Gendringen

Eindstand: 3- 1

Ruststand: 1 - 1

Scoreverloop: 13e min. 1 – 0 Mirko v.d. Zande; 24e min. 1 - 1 Tom Kaak; 32e min. 2 – 1 Ruud Ottenhof en 37e min. 3 – 1 Ruud Ottenhof

Gele kaarten: Tom Groot Kormelink en Frank Oosterholt

Afwezig bij Grol: Jonathan Lammers, Jean Paul Papen, Juliën Harbers, Patrick Blanckenborg, Kevin Stöteler en Jorrit Bomers

Opstelling Grol 1:

Doel:  Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Frank Oosterholt, Jorrit Splithof en Kevin Schuurmans (45e min. Tom Klein Zeggelink).

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Joost Frank (65e min. Christian Pillen) en Robin Schuurmans (75e Erwin van de Wolfshaar)
Voor: Sander Nijhoff en Tom Kaak

Uitslagen zondag 4 februari 2007:

DOS’19 – Grol  3 - 1

Berghuizen – De Tubanters  1 -1

Programma zondag 11 februari 2007:

Rigtersbleek – Grol

Tubantia - Berghuizen