Jubileumcommissie gepresenteerd

04-01-2015

Sportvereniging Grol viert in 2018 het 100-jarig bestaan

Er zijn nog drie volle kalenderjaren te gaan, maar de voetbalvereniging s.v. Grol uit Groenlo richt zich nu reeds op het 100-jarig bestaan in 2018. Om dit unieke jubileum op waardige wijze te kunnen vieren, werd er afgelopen zondag reeds een jubileumcommissie gepresenteerd. Een en ander vond plaats tijdens de in het sportcafé op het sportpark Den Elshof gehouden Nieuwjaarsreceptie van de Groenlose voetbalclub.

Het bestuur van de jubileumcommissie met vlnr Tonnie Zieverink, Kim Baack, Stan Raben, Tom Hoffman, Theo Huijskes, Ben Bomers, Patrick Pos en Erik Schuurmans.

Het was Grolvoorzitter Hans Scheinck, die tijdens zijn Nieuwjaarstoespraak aangaf dat de maar liefst 32 leden tellende commissie van het hoofdbestuur van Grol het verzoek heeft meegekregen om voor het jubileumjaar 2018 een uitgebreid en gevarieerd jaarprogramma samen te stellen en uit te voeren.

“In onze ogen verdient dit unieke jubileum een spetterend, afwisselend, verrassend, vernieuwend en bovenal modern programma. Op zaterdag 20 december jl. hebben wij de commissie officieel geïnstalleerd. Als hoofdbestuur gaan wij er geweldig trots op dat zoveel clubmensen bereid zijn om deze omvangrijke klus op zich te nemen”, aldus de Grolpreses in een bomvol sportcafé aan de Oude Winterswijkseweg.

Organisatiestructuur

Een drietal leden van de jubileumcommissie, tevens Ereleden van de s.v. Grol, te weten Theo Huijskes, Ben Bomers en Tonnie Zieverink, hadden in de afgelopen weken voor een organisatiestructuur gezorgd, die door alle 32 leden bij de installatie werd onderschreven en derhalve afgelopen zondag kon worden gepresenteerd.

Naast een uit acht personen bestaand jubileumbestuur, worden er drie werkgroepen gevormd, waarvan de voorzitters zitting hebben in het bestuur. Genoemd bestuur, dat wordt aangevoerd door voormalig Grolvoorzitter Theo Huijskes, bestaat verder uit Ben Bomers (wnd. voorzitter en bestuurslid algemene zaken), Kim Baack (secretaris), Tom Hoffman (penningmeester), Tonnie Zieverink (vertegenwoordiger hoofdbestuur s.v. Grol), en de drie werkgroepvoorzitters: Stan Raben (werkgroep 1), Erik Schuurmans (werkgroep 2) en Patrick Pos (werkgroep 3).

Alle overige 24 commissieleden zijn onderverdeeld in de drie werkgroepen, te weten:

1) Algemene, representatieve en facilitaire zaken: Petra ter Bogt (secretaris), Marca Adema, Remco Brockötter, Bram Huls, John Ligtenberg, Hans Luttikholt en Dirk Naaijkens;

2) Sponsoring en jubileumactie: Christel te Lintum (secretaris), Adriaan Aagten, Maurice Krabbenborg, Jordy Overkamp, Peter Scheinck, Benno Veld en Wiljon Wellink;

3) Jubileum- activiteiten en festiviteiten jeugd en senioren: Lea Voerman (secretaris), Marcel ten Barge, Bert Franssen, Jos Froeling, Tonny Hartman, Lars Oesterholt, Dennis Pasman, Hennie Schovers en Astrid Woertman.

Rob Porskamp maakt in een flexibele rol deel uit van alle drie de werkgroepen.

Als externe adviseurs hebben Henny Kok, Edwin Roerdink en Frans Stortelder hun medewerking toegezegd.

Uitstekende afspiegeling

Jubileumcommissievoorzitter Theo Huijskes is blij met de gemaakte start. “Het is niet alleen een goede zaak dat de commissie een uitstekende afspiegeling is van de gehele club, ook het feit dat de organisatiestructuur zo breed wordt gedragen, is een goede zaak. Iedereen binnen de grote voetbalclub s.v. Grol moet immers mee kunnen denken, mee kunnen praten en mee kunnen werken aan het eeuwfeest in 2018, zodat jong en oud zich betrokken voelt bij het jubileum. Met ons allen willen wij er iets moois van maken. Eén groot feestelijk spektakelstuk, waarbij iedereen aan zijn of haar trekken komt. Derhalve streven wij ook naar een jubileumprogramma, dat het gehele jaar 2018 bestrijkt. Het moet bij wijze van spreken beginnen op 1 januari 2018 en eindigen op 31 december 2018!”