Voorbeschouwing door Jos Heutinck

24-01-2015

Beste voetballiefhebbers,

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een voorbeschouwing te geven op de wedstrijd van zondag die gespeeld word op sportpark “Den Elshof”tussen de 1e selecties van s.v.Grol en vv.Rheden Hierbij heet ik onze gasten uit Rheden alvast van harte welkom in Groenlo. De ambitieuze club uit Rheden bezet op dit moment de 13e plek op de ranglijst met 8 behaalde punten uit 13 wedstrijden.
Het team en club hadden zeker een andere start voor ogen gehad in dit voetbalseizoen. De ploeg zal er gebrand op zijn om zondag de 3 punten mee te nemen vanuit Groenlo.

De selectie van de s.v.Grol kan met gemengde gevoelens terug kijken op recentelijk gespeelde oefenwedstrijden in de winterstop. Na 2 nederlagen tegen 2 uitstekende 2e klassers werd er afgelopen zondag weer gewonnen met redelijk acceptabel spel en prima gescoorde doelpunten. Dit moet en zal vertrouwen geven voor de wedstrijd van zondag tegen Rheden. Hierin kunnen we een stap op de ranglijst maken en ik heb zeker het gevoel dat het juiste besef er is binnen onze 1e selectie. Ook de bezetting in de selectie geeft een beter beeld dan voor de winterstop, hier zullen we met zijn allen iets mee moeten gaan doen. Dit zullen we tegen de ploeg van trainer-coach Bram van Aken ook hard nodig hebben. We zullen moeten laten zien na de laatste 2 redelijk succesvolle jaren dat we deze situatie ook prima kunnen “handelen" en hier sterker en beter uit komen. Dat we hierin naast voetbaltalent ook mentaliteit, beleving, ”voor doen en laten” nodig hebben is een overbodige stelling. Ik ga uit van een prima opkomst van ons trouwe publiek die vaak heeft gefungeerd als 12e man. De wedstrijd staat onder de vakkundige leiding van de ervaren arbiter G. de Haan uit Enschede die ik vanaf deze plek ook van harte welkom heet in “Grolle” Kom op Grol, laat je zien zowel binnen als buiten de lijnen!!

Tot zondag op “Den Elshof”om 14.30 uur.

Jos Heutinck