Waarderingsspeld voor Prins en adjudant

15-02-2007

GROENLO – Stadsprins Geert-Jan en adjudant Rob kregen woensdagavond 14 februari een bijzondere onderscheiding uitgereikt door Grolvoorzitter Theo Huijskes. Deze onderscheiding is een gouden speld met daarop een bal en een steek. Deze is door het Grolbestuur in 1999 in het leven geroepen. De speld is voor prinsen en adjudanten die een bijzondere staat van dienst hebben binnen de Grolse voetbalclub.

In 1999 ging de eerste waarderingsspeld naar het prinsenpaar prins Rob I (van Meurs) en adjudant Rudi (Porskamp). Prins Hennie I (Schovers) en adjudant Wally (Henri Walterbos) kregen deze onderscheiding in 2002. In 2004 was het wijlen prins Gerard II (Hoenderboom) en in 2006 waren het Prins Max I en Adjudant Bart die voor de waarderingsspeld in aanmerking kwam.

Tijdens de Grolavond, waarvan de allereerste editie plaatsvond in 1979 in de kantine van de Welgro, werden diverse buuts ten gehore gebracht. Het opmerkelijkste optreden was het gedisciplineerde optreden van de nieuwe leden van de kegelclub. Hieraan namen op uitnodiging vorst Rob Porskamp en president Michel Huijskes ook deel.

Ook kregen de hoogheden diverse onderscheidingen. Van c.v. Grol kregen de heren een massieve onderscheiding uitgereikt. Prins Geert-Jan en Adjudant Rob zijn het 44ste prinsenpaar. Tijdens het 22ste carnavals jubileumjaar regeerde bij de carnavalsvereniging de Knunnekes de huidige voorzitter van s.v. Grol, Theo Huijskes. Toentertijd heeft Huijskes Henk Stokkers de vader van Prins Geert-Jan en Adjudant Rob een onderscheiding omgehangen tijdens de Grolavond. Diezelfde onderscheiding kreeg nu 22 jaar later Prins Geert-Jan omgehangen door voorzitter Theo Huijskes. Ook Adjudant Rob kreeg een onderscheiding van het 22ste jubileumpaar omgehangen.