Vogido Enschede winnaar 1e Wissink D-toernooi

23-05-2015

‘Bedankt voor het leuke toernooi, bedankt voor de knakworst’

De eerste dag van het 1e Wissink D- en E-toernooi zit er op. Na het uitreiken van de prijzen kijkt initiator/organisator Marc Rots meer dan tevreden terug op dag dat de D-voetballertjes in actie kwamen. ‘ Ik was in eerste instantie al opgelucht dat alle teams verschenen vanmorgen. Ik had deze week nog met alle teams nog contact gehad om nogmaals een bevestiging te krijgen. Die kreeg ik, maar je weet nooit,’ lacht hij.

‘Een voorbeeld voor andere clubs’

Bij een eerste toernooi zijn er wellicht altijd wel schoonheidsfoutjes te ontdekken, vandaar dat alle deelnemende teams een evaluatieformulier kregen uitgereikt, om zo de eventuele op- en aanmerkingen mee te kunnen nemen naar de 2e editie van het toernooi. De organisatie mag zich echter gelukkig prijzen met veel lof dat hen werd toegezwaaid van de diverse teams. ‘Een voorbeeld voor andere clubs om zo een toernooi te organiseren. Prima vriendelijke ontvangst direct al met koffie wanneer we wilden als begeleiding. Niveau van de scheidsrechters was ook bijzonder goed,’ aldus één van de teams. ‘Fijn om te horen,’ aldus mede-organisator Michel Hoffman. ‘Wij vonden het ook een prachtig en goed verlopen toernooi. Er zijn mooie wedstrijden gespeeld op een hoog niveau ook nog. Dat was een bewuste keuze, maar het belangrijkste is dat de kinderen het naar de zin hadden, en dat hadden ze.’  Of zoals een speler van toernooiwinnaar Vogido het tijdens de prijsuitreiking ‘en publique’ met een stralende lach verwoordde; ‘Bedankt voor het leuke toernooi, bedankt voor de knakworst. We komen volgend jaar graag terug,’ daarna direct in zijn zojuist omgehangen medaille happend; een ambachtelijk gemaakte chocolade-medaille, van de naamgever van het toernooi; Bakkerij Lunchroom Restaurant Wissink.

‘Mit Pommes’

De sportiviteitsprijs ging naar Sus Stadtlohn; een dagkaart voor 20 personen voor het Internationale Marveldtoernooi van volgend weekend, ‘mit Pommes,’  voegde Marc Rots er nog aan toe. Aansluitend luid gejuich uit de 20 Duitse kelen.  Zondag, 1e Pinksterdag komen de E-tjes in actie, vanaf 10.00, tot 16.00 uur.

Eindstand:

1. Vogido D1