Right to Dream Ghana wint 26e Internationale Marveldtoernooi

31-05-2015

Nadat beide teams eerste waren geworden in hun respectievelijke poule troffen de twee debutanten Right to Dream uit Ghana en het Engelse Arsenal elkaar in de finale van het 26e Internationale Marveldtoernooi voor teams O15. In de slotwedstrijd bleek de Ghanese ploeg te sterk en met een uitslag van maar liefst 4-0 bleek het kampioenschap geen droom meer maar echte realiteit.

Ondanks enkele regenbuien wisten vele bezoekers het sportpark van s.v. Grol te vinden. Langs de velden was het overal gezellig en op het (kunst-)gras zelf werden sportieve wedstrijden gespeeld met attractief en fris voetbal. Direct al op de vrijdagavond was vooral de wedstrijd tussen Right to Dream en het Braziliaanse Atlético Paranaense van topniveau. De club uit Brazilië behaalde op zondagmiddag uiteindelijk de derde plek. Daarnaast won Atlético Paranaense ook de Fairplay-cup. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan het team dat zich het meest sportief gedraagt. Zowel op de velden als daarbuiten, tijdens de maaltijden en in de huisjes.

Het Internationaal Marveldtoernooi heeft zich verbonden aan het goede doel Kika. Tijdens de toernooidagen is op diverse manieren geld ingezameld voor dit fonds.  Aan het einde van de zondag mocht hoofdsponsor van de s.v. Grol, de heer Pfeiffer, samen met zijn kinderen een cheque met een bedrag van maar liefst € 1498,26 uitreiken aan de vertegenwoordigster van KiKa, mevrouw Bottinga.

Ieder jaar kent de organisatie een aantal prijzen toe aan bijzonder opvallende spelers.
Juan Familio Castillo, de nummer 8 van Ajax, is uitgeroepen tot de beste speler van het 26e Internationale Marveldtoernooi. Hij bleef sterk onder druk, had een snelle bewegingstechniek, goede versnellingen en een scorend vermogen. Bovendien maakte hij juiste keuzes en is hij een echte teamspeler.
Keeper van het Marveldtoernooi 2015 is geworden: Stephen Sarkodie van Right to Dream Ghana. Stephen is atletisch en sterk in de lucht, kan goed coachen en is een penalty killer. In de kruisfinales hield hij twee penalty's tegen.
Topscorer is Temenuzhkov Mihaylov van FC Barcelona geworden, met 4 doelpunten.

Asad Omar werd uitgeroepen tot meest waardevolle speler van de s.v. Grol. Als aanjager van het team was hij, naast zijn technische vaardigheden aan de bal, niet te beroerd om de nodige meters te maken voor het team. Hij is een echte winnaar!
Jorden Veld mocht de aanmoedigingsprijs in ontvangst nemen. Jorden is een speler die van ver komt en dit jaar voor het eerst in een selectie-elftal zit. Na een langdurige blessure heeft hij dit toernooi toch op een hoog niveau gekeept en is hij belangrijk geweest voor het team.

In de wedstrijd om plaats 11 en 12 was het eigen team van s.v. Grol de grote verrassing. Dit door F.C. Twente met penalty’s te verslaan. Is deelname aan het Internationaal Marveldtoernooi sowieso al een fantastische ervaring voor dit thuis team; met deze uitslag waren de spelers en begeleiding extra blij en klonk er na afloop in de kleedkamer een terecht applaus alsof ze kampioen waren geworden.

Eindstand 26e Interntionale Marveldtoernooi:
1: Right to Dream
2: Arsenal