Verzorger Jan Baks overleden

26-06-2015

Op donderdag 25 juni is op 77-jarige leeftijd Jan Baks overleden.

Hij was al enige tijd ongeneeslijk ziek.

Jan was elke dag op het sportpark. In het weekend zelfs op beide hele dagen. Hij had dan paramedische dienst, behandelde geblesseerde spelers, verwees hen door naar huisartsenpost of ziekenhuis of stelde hen alleen maar gerust. Jan was het middelpunt van de paramedische begeleiding bij de wedstrijden op zaterdag en zondag. Hij kende het sportpark als geen ander, want vóór zijn pensionering was Jan jarenlang de beheerder van de sporthal. De loopbaan bij de s.v. Grol is nog veel langer. Leider van de recreatieve elftallen en daarna verzorger van Grol A1. Jan was verzorger van Grol 1 van 1984 tot 1996. Daarna nog 16 jaar verzorger van Grol 2. In 2012 stapte Jan over naar de paramedische dienst in het weekend.

Jan was meer dan 50 jaar lid van de s.v. Grol. In 2014 ontving hij daarvoor de Gouden Grolspeld. Hij was al onderscheiden als Lid van Verdienste. In 2003 werd hij uitgeroepen tot Verenigingsman van het jaar.

Op vrijdagavond 5 juni hebben de mensen van de paramedische begeleidingsgroep samen met vertegenwoordigers van het bestuur senioren en het hoofdbestuur in een emotioneel en ook heel mooi samenzijn afscheid genomen van Jan op het sportpark. Dat was de laatste keer dat Jan het sportpark zou zien. Hij besefte dat en hij was heel dankbaar voor de manier waarop de s.v. Grol hem begeleidde in de laatste fase van zijn leven.

We zullen hem als s.v. Grol erg gaan missen. Zijn vertrouwde plek op het sportpark blijft leeg. De fiets zal niet meer vóór zijn huis staan aan de Groeneweg. Gereed om naar het sportpark te vertrekken.

Wij wensen zijn familie en kennissen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Moge Jan rusten in vrede.

Namens het hoofdbestuur en de leden van de s.v. Grol,

Hans Scheinck,  voorzitter.