F1 vergeet te winnen in knotsgekke wedstrijd

17-03-2007

GROENLO - Afgelopen zaterdag (17 maart) trad het vlaggenschip van de F-Klasse, de F1 aan tegen het verassend sterk presterende HSC’21 F1. De ploeg uit Haaksbergen stond voor deze wedstrijd 2e op de ranglijst. In de najaarseditie van onze competitie nam deze ploeg nog de 11e plaats in beslag. Er kan dus geconstateerd worden dat HSC F1 op de goede weg is. Daarbij komt nog eens dat de F1 het deze week moest doen zonder zijn creatieve middenvelder Irben Derksen.

In de eerste fase van de wedstrijd was hier echter niets van te merken. Grol trok het spel naar zich toe en overklaste de gasten uit Haaksbergen met gevarieerd spel. Dit leidde tot enkele (100%) kansen van de spitsen Ole Walterbos, Lars de Keyzer en middenvelder Mattijs Arink. Het ontbrak hun aan geluk en scherpte bij de afronding. Toch bleven de spelers van Grol F1 het doel van HSC F1 zoeken onder aanvoering van het altijd luidruchtige publiek, dat ook dit keer weer massaal was op komen dagen.

Af en toe deelde HSC F1 een speldenprik uit, maar niet meer dan dat. Het was dan ook even doodstil op ons druilerige sportpark toen HSC brutaal de leiding nam. Een halve voorzet belande met veel geluk achter de sterk keepende Luc ten Broeke. De F1 liet zich hierdoor niet uit het veld slaan maar ging op zoek naar de gelijkmaker. Dit viel niet mee tegen het stug verdedigende HSC F1.

Onze middenvelder Tim Schaeffer speelde een sterke wedstrijd en zorgde samen met Mattijs Arink voor een sterk bezet middenveld. Ze werden vaak gezocht bij de vele combinaties die deze ochtend te zien zijn.

Desondanks gingen we met een 0-1 achterstand naar de ranja, met in het achterhoofd dat de gelijkmaker in de tweede helft niet lang kon uitblijven. In de rust werd er wat omgezet in het elftal. Keeper Luc ten Broeke verving de sterk spelende Lars de Keyzer voorin. Lars maakte deze ochtend zijn debuut in de goal en deed dit achteraf bijzonder goed.

Zoals verwacht ging de tweede helft verder waar de eerste helft geëindigd was, een aanvallend F1 op zoek naar de gelijkmaker. Deze viel dan ook na ruim 5 minuten. Na een vloeiende aanval over rechts belande de bal bij Tim Schaeffer die het projectiel klaarlegde voor Ole Walterbos. Deze had geen moeite om met links de 1-1 te laten noteren.

Hierna kroop HSC uit zijn schulp en ging weer brutaal op zoek naar de (onterechte) voorsprong. Ons sterke verdedigingsduo Rick Elschot en Marc Houwer hielden dit echter tegen.

Deze muur van beton zou in menige betaald voetbalverdediging niet misstaan.

Ook zei konden niet voorkomen dat de snelle spits van HSC geniepig de diepte werd ingestuurd en Lars kansloos liet met een harde schuiver. Opnieuw moest er een opening gevonden worden in de groen-witte muur die zich voor het doel van HSC bevond. Met alle creativiteit werd er naar een opening gezocht. Hierbij werden uiteraard de welbekende risico’s genomen die er bij zo’n slotoffensief horen.

Helaas viel deze ochtend het kwartje niet aan onze kant. Omdat HSC F1 gebruik maakte van de ruimte die het kreeg stond er na twee keer 20 minuten voetbal een eindstand op het bord van 1-4.  Ook de F1 kreeg dus te maken met de sluwe voetbalmachine die HSC na de winterstop is geworden. Wanneer de F1 in de eerste paar minuten terecht de leiding had genomen dan had er een hele andere eindstand op het bord gestaan.

Volgende week de kans op revanche. De F1 speelt dan thuis tegen kampioen WVC F1. Na een spectaculaire wedstrijd in de najaarscompetitie belooft het ook volgende week weer een waar voetbalgala te worden. Aftrap: 11.00 uur op ‘Sportpark Den Elshof’.