FC Bocholt U11 - Grol E1

15-12-2015

Korte Anneliese
Vandaag moesten we aantreden tegen een bijna onoverwinnelijke vijand, excuses ik bedoel tegenstander... Na een  mooie route langs zwemparadijs Bahia, kwamen onze toppers, staff en supporters aan bij dem ersten FC Bocholt. Dan verwacht je cafe mit kuchen, maar nee. Het Sportcafé is geschlossen en het wordt op een houtje bijten. Nee, dan onze toppers... Het maakt ze werkelijk kein flauss aus, want ze willen maar één ding fussball spielen, sorry voetballuh.

We spelen vandaag 3 x 20 minuten en dan volgens de fairplay regels; hetgeen inhoudt: zoek het zelf lekker uit spelers. Oftewel: spielers es ist euher festjen.
Nu trainen wij ook al volgens dat principe, aber betekent fairplay bij ons iets anders dan bij onze Ooster-buren... Bij ons op het trainen betekent fairplay doorgaan tot de scheids ( der schieds) fluit (pfeift. . Niet letterlijk vertalen dus!) en de schieds beslist c.q. heeft altijd gelijk ( hat immer recht).
En onze fairplay regels pasten ze toe in de wedstrijd. Doorgaan tot de scheids fluit en er was geen scheids dus...
Ondanks dat het voor de ogen van de Duitse papa's und mama's (Deutsche papa's en mama's) niet fair werd geplayed, was het wel stevig, maar beslist niet unfair. Zoals wij verleden week against DZC verschillende toppertjes betraand op het kunsgras hadden liggen, was dat nu bij de Deutsche jugend von FC Bocholt U11 aan de hand. Bij de persconferenz na de match gaf de niet unfaire, zeg maar zeer sportieve teammanager van Bocholt, onze toppers een compliment. Waarvan akte.
De eerste 20 minuten werden we bijna van de landkaart geveegd door de technisch zeer begaafde Bocholters. Daarbij moet gezegd dat we effe moesten wenn'n an de groene kunstrasen hier; het leekt niet groener dan bij ons, maar anders groen.
Het veld was kunstrasend snel en de bal leekt niet te rollen, maar te glijden. (der bal sah nicht aus zu gleiten, aber zu rutschen)
Na het eerste trimester stond het 1-1, maar we hadden ook 3-1 hinter liegen können. In de tweede 20 minuten wenden we aan de omstandigheden en werden we steeds beter. Maar door een verkeerde keuze van onze topspits en daarna van onze toprechtsausen/rechtermiddenvelder, stonden we wel 3-1 achter. Een herhaling van München 1974 leek in het   verschiet, maar dan ken je onze toppers nog niet. Der anschluss zieher werd schitterend gescoord en met 3-2 lag alles offen.
Nog twintig minuten te gaan en enkele Deutsche toeschouwers trokken zich al een beetje terug. Onze toppers echter niet; schitterend werd de 3-3 gescoord en de jacht op de volle winst werd geopend. Aanval op aanval beukten op het het Duitse doel, maar paal, lat en een beetje wijzelf stonden een vierde goal in de weg. Maar dan der letzte minute... Onze toppers legden Deutsche mentaliteit aan de dag en er waren even acht 'Soldaten van Oranje'. Het werd: 'Holland, Holland über alles...' en iets van: 'Wij zijn van Hollandse bloede', want onze topper Thijmen sloot een geweldige pot af met een dito treffer 3-4. En... tijd
We hebben gewonne.
Wat een teamprestatie van onze geweldige TOPPERS. Tegen een zeer goede Deutsche mannschaft, complimenten ook voor dit team.
Toen we ons terugtrokken richting Grolle bleef het nog lang onrustig.
Auch ein riesen danke schön für unsere eigen TOP legioen. Wat een steun in de rug voor onze toppers.
Trots op onze TOPPERS!!
Warte mahl, man of the match... Bijna vergeten ( ein bisschen vergessen). In dit geval dus weer man of the Mats: Maaááátsieieie Rots!!!
Mats wat een dijk van een wedstrijd heb jij gespeeld. Was für ein teich von eine partie has du gespielt.
Gratuliere Mats, dik en dik verdiend.

Nogmaals en afsluitend: Trots op onze TOPPERS!!!