Talenten sv Grol spelen tegen FC Twente/Heracles

17-03-2005

Afgelopen woensdagmiddag heeft de regio-E-selectie met spelers van de verenigingen AZSV, WVC, Longa en Grol in toernooi-vorm gespeeld tegen 3 jeugdteams van FC Twente/Heracles. De vier grote Achterhoekse verenigingen hebben sinds drie jaar een samenwerkingsverband. Een van de initiatieven is de vorming van een selectie met 16 talentvolle E-spelers, vier van elke vereniging, die een aantal keren per seizoen traint en een aantal oefenwedstrijden speelt.

Zo werd afgelopen woensdag een bezoek gebracht aan het Essent-trainingscomplex van FC Twente/Heracles. De spelers van het eerste team van FC Twente waren nog maar net klaar met hun training, of de spelers van de regio-selectie liepen vanuit de kleedkamers de speelvelden op. FC Twente/Heracles had zelf maar liefst drie teams samengesteld met spelers die strijden om een plaats in Twente D2 van volgend seizoen. De regio-selectie begon wat onwennig aan haar wedstrijden, maar gaandeweg werd er steeds beter gevoetbald. De eerste twee wedstrijden gingen met 4 – 0 verloren, maar de derde en laatste wedstrijd werd verdienstelijk gelijk gespeeld met 2 – 2. Een leuke en leerzame ervaring voor de Achterhoekse talenten.

Op dinsdag 19 april is er een oefenwedstrijd tegen een selectieteam van De Graafschap. De wedstrijd vindt plaats op het sportpark van Longa en begint om 18.30 uur.