Minimaal resultaat in matig duel.

02-04-2007

Grol leed in dit lopende seizoen een tweetal gevoelige nederlagen. Het pak voor de broek van afgelopen zondag dat Tubantia uitdeelde en de terechte nederlaag tegen De Tubanters in Enschede waar Grol voetballes kreeg in efficiënt spel. Juist in deze partij werden onze jongens na twintig minuten totaal overlopen door de gastheren, waarvan o.a. hun spel over de vleugels met dodelijke precisie uitgevoerd werd. Alle reden dus om in deze wedstrijd van vandaag iets recht te zetten, hetgeen overigens gezien de stand op ranglijst een must is.

Alle goede bedoelingen ten spijt, reeds in de warming up dienden zich voor de technische staf van Grol wederom een tweetal tegenslagen aan. Was de lijst met beschikbare spelers al niet optima forma, het team dat de confrontatie met De Tubanters aan zou moeten gaan moest nood gedwongen al op een tweetal plaatsen aangepast worden. In dat licht gezien en de lange waslijst aan spelers met diverse kwetsuren, mocht men reëel genomen geen al te hoge verwachtingen hebben ten aanzien van de te spelen wedstrijd. Niets ten nadele overigens van de elf die door Trainer Simmelink in de wei werden gestuurd.

Dat deze basiself geen ingespeeld team was, bleek al vrij snel in het verloop van de eerste 45 minuten. Het initiatief lag grotendeels bij de gasten uit Enschede, zonder daarbij de indruk te wekken dat zij de sterren van de hemel speelden. De actieve spits Kore Becker was de eerste die de aandacht op zich vestigde middels een doorbraak op de rand van het zestien metergebied. Hoewel met alle middelen gestopt, zag de scheidsrechter geen reden om een strafschop toe te kennen.

In de 16e min. dacht de Grolaanhang te kunnen juichen, Kevin wist de bal het laatste tikje te geven in een duel voor het doel. Maar na overleg met de linesman keurde de hij de aanvankelijk toegekende treffer alsnog af. Het niveau van de eerste speelhelft was aan weerszijden matig, de gasten wisten zich vooral op basis van spelinzicht en techniek aan de malaise te onttrekken. Het moet overigens als excuus dienen dat op dit gortdroge en hobbelige veld geen van beide ploegen tot aanvaardbare en vlot lopende combinaties wisten te komen. Of zoals trainer Theo Vonk in een reactie aan de tribune toevertrouwde, boerenkoolvoetbal. Langs de meetlat van objectiviteit genomen zat deze coach er niet zo heel veel naast.

Ook de tweede helft bracht niet veel beter spel, hoewel de Grolverdediging verder van de zestien af speelde en de gasten minder de gelegenheid door te steken. De ingreep van trainer Simmelink om Tom Groot Kormelink, de latere Man of the Match, naar het middenveld te dirigeren had hier een groot aandeel in. Geen van beide ploegen wist de volle winst naar zich toe te trekken door uitgespeelde kansen. Daarvoor was hun acteren te matig of het moest zijn omdat enkele individuen de aandacht voor zich op trachten te eisen middels provocaties om in de slotfase nog een strafschop te versieren. De scheids liet zich hierdoor niet intimideren en blies na minuten blessuretijd bij een brilstand af. Ondanks alle inzet en ijver rest de neutrale toeschouwer een matige indruk van dit duel.

In het Paasweekend kent Grol een dubbel programma, Paaszaterdag uit tegen Rigtersbleek en Paasmaandag thuis ontvangt het PH uit Almelo.

Dat deze twee duels cruciaal worden in de slotfase, zal niemand verbazen. Uw steun en support blijft echter onontbeerlijk, juist nu om het vege lijf te redden en klassebehoud veilig te stellen.

Speelronde: 19.

Scheidsrechter: dhr. J.Kupper uit Laag Keppel.

Eindstand: 0 - 0

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: n.v.t.

Gele kaarten: Sander Nijhoff en Jonathan Lammers (Grol), Kenam Durmusglu, Erik van Oosterwijk en Michel Timmerman (De Tubanters)

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Jorrit Bomers, Juliën Harbers, Lennard Walterbos, geblesseerd. Joost Frank, geschorst. Wouter Scharenborg en Tom Klein Zeggelink.

Pupillen van de week: Sten Hemmink en Betto Reijrink, Grol E9

Sponsor wedstrijdbal: Supportersclub SV Grol

Man of the Match: Tom Groot Kormelink

Bijzonderheden: Vijf kwetterende puntmutsen op tribune, (carnaval?)

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt , Jorrit Splitthof.

Midden: Björn Koldewey, Jean Paul Papen (77e min. Robin Schuurmans), Kevin Stöteler (45e min. Jonathan Lammers)

Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar.

Uitslagen afgelopen zondag 1 april:

Heino – PH 3-3

ATC’65 – Berghuizen 0-1