Grol JO13 1 verslaat Spcl. Lochem met 5-1 en eindigt als tweede!

15-05-2017

13-05-2017.
De laatste wedstrijd van het seizoen. Tegenstander is Spcl. Lochem, dat tot vorige week nog kampioen kon worden. Echter, na een 6-0 nederlaag tegen de uiteindelijke kampioen vv Ruurlo, waren zij ook net als Grol uitgeschakeld voor de titel. Er staat vandaag alleen nog de strijd om de tweede plaats in de eindrangschikking op het spel. Een plaats die de jongens van Grol JO13 1 graag willen behalen. Grol treedt op volle oorlogssterkte aan. Mika is ook weer van de partij na hersteld te zijn van een vervelende hamstringblessure. Wel begint hij op de bank, net als Yaluca.  Van begin af aan lieten beide teams zien graag tweede te willen worden. Er werd fanatiek gestreden om elke bal. Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor Spcl. Lochem. Met goed positiespel probeerden ze tot kansen te komen. Dit lukte echter nauwelijks omdat de verdediging van Grol goed stond. Dit kon echter van de verdediging van Lochem niet gezegd worden. Ondanks dat men zich had aangepast aan Grol, de grote, sterke en snelle middenvelder van de vorige keer stond nu laatste man om het gevaar van Thijmen te beteugelen, kwam Grol er meerdere malen zeer gevaarlijk uit met de al genoemde Thijmen op de vleugel en de onberekenbare Juul in de spits. Na een kwartier werd Juul diep gestuurd, maar hij werd onreglementair gestuit in het strafschopgebied. Strafschop! Hij ging zelf achter de bal staan en schoot hem door het midden in het doel, 1-0. Ook daarna bleef Grol gevaarlijk in de omschakeling. Thijmen kreeg een grote kans op de 2-0 maar hij miste. Niet veel later was er de eerste kans voor Spcl. Lochem. Maar zoals vaker dit seizoen was het Chiel die redding wist te brengen op een cruciaal moment. Het werd uiteindelijk toch 2-0. Thijmen kreeg de bal op de rand van het strafschopgebied aangespeeld. Zijn schot werd door de keeper niet goed gekeerd, waarna het voor Juul een koud kunstje was om de bal binnen te tikken, 2-0. En voor de rust werd het ook nog 3-0. Siem speelde zich goed vrij en met een schitterende pass stuurde hij Thijmen alleen op de keeper af. Die wist hier wel raad mee en schoot de bal langs de keeper. De spelers en begeleiding van Spcl. Lochem wisten niet wat hun overkwam. 70% balbezit, maar toch 3-0 achter bij de rust. Een kopie van de vorige wedstrijd. Ook toen was Spcl. Lochem het betere team, maar ook toen was Grol dodelijk in de omschakeling en leidde het met 3-0 bij rust.
In de tweede helft kwam Yaluca Jordi vervangen. Zoals te verwachten was kwam Spcl. Lochem zeer scherp uit de kleedkamer. Dit leverde na vijf minuten dan ook al een goal op,  3-1. Spcl. Lochem ging daarna verwoed op jacht naar de 3-2, maar net als in de eerste helft gaf Grol achterin weinig weg. Daarnaast speelde Tyn op het middenveld opnieuw een dijk van een wedstrijd. Overal waar gevaar dreigde was hij te vinden en onderschepte hij menige bal. Een tweede Karim El Amadi. Daarnaast liet Yaluca zien na de winterstop geweldig te zijn gegroeid als vleugelaanvaller. Hij was opnieuw zeer gevaarlijk en zorgde in de 40e minuut bijna voor de 4-1. Helaas ging zijn inzet net naast. Maar niet veel later was het wel raak. Juul speelde zich werkelijk schitterend vrij en met een mooie pass zette hij Yaluca alleen voor de keeper. Dit keer wist Yaluca wel raad met deze kans en hij zorgde voor de bevrijdende 4-1. De wedstrijd was gespeeld, de koppies bij Spcl. Lochem gingen naar beneden. Reden voor Mark om Jordi weer terug te brengen in het veld voor Siem en niet veel later mocht ook Mika, na vijf weken blessureleed, weer zijn opwachting maken. Hij kwam erin voor Juul. Het duurde niet lang of Mika gaf meteen zijn visitekaartje af. Een schitterende actie op rechts van Yaluca die vervolgens de bal panklaar legde voor Mika. Die schoot de bal vervolgens onberispelijk in het doel, 5-1. Het hele team, wissels en al, rende op Mika af om hem te feliciteren met dit doelpunt. Wat een teamgeest! Hierna gebeurde er niet veel meer en na zestig minuten floot de scheidsrechter voor het eindsignaal. Wat een overwinning op concurrent Spcl. Lochem!
Vandaag hebben we een wedstrijd gezien waarbij Spcl. Lochem het betere van het spel had, zonder echter echt gevaarlijk te worden. Grol daarentegen liet zien in de omschakeling bijzonder sterk en effectief te zijn. Al met al een meer dan verdiende overwinning. Daarmee eindigt voor Grol JO13 1 de competitie. Een competitie waarin Grol vanaf het begin heeft meegedaan om de titel. Een titel die uiteindelijk net niet gehaald werd. Daarvoor was Ruurlo JO13 1 net iets te sterk. Desondanks kunnen we terugkijken op een zeer geslaagd seizoen. Een nagenoeg compleet nieuw elftal met vijf eerstejaars en dan als tweede eindigen! Chapeau!!! Daarnaast heeft Grol JO13 1 ook laten zien zeer goed verzorgd te kunnen spelen. Het zou goed zijn als de KNVB s.v. Grol JO13 1 komend seizoen dispensatie verleent zodat ze een niveau hoger (hoofdklasse) kunnen gaan spelen. Ook daarin zullen ze bovenin eindigen. Nog even de namen van de spelers op een rij die dit seizoen zo’n goede prestatie hebben geleverd: Chiel, Teun, Berend, Kay, Mick, Mika, Jordi, Evan, Tyn, Yaluca, Juul, Thijmen en Siem. En natuurlijk de technische staf: Mark, Nick, Wout en Han. Het seizoen zit er bijna op. Nog twee toernooien, volgende week in Pijnacker en tot slot het eigen Wissink-toernooi waarbij de titel verdedigd moet worden. Ook hiervan houden we u nog op de hoogte.
s.v. Grol JO13 1  -  Spcl. Lochem JO13 1        5-1
Doelpuntenmakers:   Juul 2x, Thijmen, Yaluca en Mika