Grol E8 betoverd AZSV E9 (3 - 1)

11-04-2007

Als J.K. Rowling een vervolg op haar kinderboeken van Harry Potter zoekt, dan had ze zaterdag op het sportpark Den Elshof aanwezig moeten zijn. Hier werd de derby Grol E8 tegen AZSV E9 gespeeld,  een thriller van de hoogste kategorie.

Zoals elke wedstrijd legde Miriam Pos (moeder van Jaimie) haar magische kaarten en voorspelde ze het verloop van de wedstrijd. De Grol-dreuzels hadden zich prima voorbereid in de trainingen en de opstelling was door de leiders gesmeed in de "geheime kamer" van ons Sportcafe.

Barend op doel, Sander, Sjoerd en Jeen in de verdediging, Tjeu, Hidde en Tom middenveld, Mitch en Jaimie als aanvallers. Quint was een weekendje naar Zweinestein en kon daarom niet mee spelen.

AZSV speelde sterk, maar ook Grol begon sterk aan de wedstrijd. Een redding van Barend was nodig om niet op achterstand te komen. Hij vloog door de goal als of hij op een Nimbus 2000 zat.

Ook onze verdediging stond als een kasteel. Sander onderschepte elke aanval van AZSV en ook Sjoerd verdedigde alsof hij een slok uit de vuurbeker had genomen.

In de elfde minuut toverde Mitch een cornerbal achter de keeper van AZSV het was 1-0. Ons middenveld beschikte over magische krachten, want nog geen twee minuten later schoot Jeen de bal zo hard binnen de touwen, dat zijn ouders ervan overtuigd waren dat er toverdrank in de ranja moet hebben gezeten. Tjeu, Jaimie en Tom werkten als  paarden van Feniks en na een betoverende pass, stuurde Tjeu de bal richting Mitch, die de paal trof. Aanval na aanval volgde. Tom wist met een listige bal, Hidde voor het doel van de tegenstander vrij te spelen. Hidde scoorde de 3-0 en de tegenstand van AZSV was gebroken.

De strafschop die AZSV kreeg werd onhoudbaar voor Barend ingeschoten (3-1). Een uitstekende wedstrijd die werd afgerond met enkele schitterende pennalty's. En zoals elk sprookje, eindigde ook deze wedstrijd met een happy end. Iedereen was blij en tevreden met de 3 punten, en als de kaarten van Miriam niet liegen, staat ons volgende week tegen Trias E7 weer een verrassing te wachten.