Jubileumloterij s.v. Grol 100 jaar…100 prijzen

30-07-2017

Laatste nieuws over Grol 100 jaar is ook te vinden op svgrol100.nl!

Hoofdprijs Toyota

“Het is natuurlijk een fantastisch cadeautje voor de feestdagen. Voor Sinterklaas of Kerst, met de kans op het winnen van een dikke auto. Hoe gaaf is dat.” Maurice Krabbenborg steekt zijn enthousiasme over de op handen zijnde jubileumloterij ter gelegenheid van 100 jaar sv Grol niet onder stoelen of banken. Het plaatje dat de heren Peter Scheinck, Erik Schuurmans, Jordy Overkamp en Maurice Krabbenborg schetsen ziet er veelbelovend uit.

Groot uitpakken

Met Grol 75 vond er een grote loterij plaats, een kwart eeuw later wordt wederom groot uitgepakt. “We hadden tal van ideeën, maar we kwamen toch uiteindelijk bij een loterij uit. We denken dat het een groot succes kan worden, maar dan moet de loterij wel gedragen worden door de gehele club, van jong tot oud”, begint Erik Schuurmans zijn verhaal. “Het zijn vooral ondernemers die de loterij op poten zetten, daarbij aangevuld door  Jordy Overkamp en Christel te Linthum. Naast Maurice en Peter maken ook Wiljon Wellink, Benno Veld, Adriaan Aagten ,Rob Porskamp  en Erik Schuurmans  (tevens zitting in jubileum bestuur) als ondernemer deel uit van de werkgroep, die onder meer verantwoordelijk is voor de uitvoering van de loterij. “We proberen met de loterij een impuls te geven aan het jubileumjaar en het is zeker niet de bedoeling dat het geld besteed wordt aan feesten. Dat is pertinent niet het geval,” benadrukt Erik stellig. “Iedere reguliere activiteit binnen de club zal merken dat Grol 100 jaar bestaat. Dit door middel van een sausje dat er overheen gegoten gaat worden, met een extra financiële bijdrage waar ze dan iets extra’s mee kunnen doen. Daar heb je gewoon geld voor nodig. Draagvlak  en medewerking is enorm belangrijk. Van alle besturen binnen de club tot en met de leden. Ondernemers doen al heel veel aan sponsoring binnen de club en vinden derhalve dat de leden ook aan zet zijn! Het uitgangspunt moet zijn:  ‘met elkaar en voor elkaar”, voor deze mooie club!’

Prijzen

Het prijzenpakket is groot te noemen, liefst 100 prijzen, met als hoofdprijs een auto, een Toyota, beschikbaar gesteld door Toyota Kormelink uit Groenlo. “Maar ook fietsen en televisies, en nog veel meer prachtige prijzen” vult Erik direct aan. “We zijn met heel veel dingen bezig, maar als er bedrijven zijn, of mensen die connecties hebben met bedrijven, die graag iets beschikbaar willen stellen voor de loterij, dan zijn we daar heel erg blij mee.” Dit kan doormiddel van een mail naar info@svgrol100.nl.

Verkoop door leden

De loten gaan 10 euro per stuk kosten.  Het is de bedoeling dat Grol-leden zelf moeite gaan doen om van de loterij een groot succes te maken door zelf ook loten te gaan verkopen. Een logische gedachte, vinden de initiators.” Vele verenigingen in Groenlo hebben immers hun eigen jaarlijkse actie om geld binnen te halen voor de eigen clubkas. Dan zou het binnen sv Grol ook haalbaar moeten zijn om van de Jubileumloterij een doorslaggevend succes te maken. We plukken er immers met zijn allen ook verenigingsbreed de vruchten van,” aldus Schuurmans. “Grol moet ook met gemak een jaarlijkse actie op kunnen zetten,” vult Maurice aan. “Van bijvoorbeeld de Muziekvereniging weet je dat ze jaarlijks met de snertactie komen, zo heeft ook Rap en Snel een eigen actie. Grol moet dat ook kunnen, met bijvoorbeeld de oliebollenactie aan het eind van het jaar. Afgelopen jaar werd hier al een voorzichtige succesvolle stap gezet,” vertelt Jordy. “Niemand zit op het moment te wachten dat  de contributie verhoogd  moet worden. Dat kan middels verkoopacties voorkomen worden. Dan moeten we daar met ons  allen de schouders onder zetten. We hebben het op vele terreinen goed voor elkaar als club, maar dat willen we wel graag zo houden,” is Erik van mening. “En iedereen moet bij de club kunnen voetballen en de contributie kunnen betalen. Als je een maal per jaar met elkaar een actie houdt dan kan dat ook gewoon. Met elkaar moet dat allemaal lukken.” Vlak voor de feestmaand december, zal zaterdag 25 november de loterij van start gaan door middel van een bliksemactie.