Grol blijft met overwinning op koers.

16-04-2007

Het uitstekende resultaat behaald in het Paasweekend, betekende voor het vlaggenschip van SV Grol een stijging met stip op de ranglijst. Kostbare zes punten werden toegevoegd aan de penibele stand in het rechter rijtje. Niet dat de ploeg van André Simmelink nu rustig achterover kan leunen, maar het geeft toch vertrouwen in een positieve afloop van de resterende vier duels in deze competitie. De gastheren daarentegen wilden na drie nederlagen op rij, waarbij de aanvankelijke titelaspiraties tot een minimum gedaald zijn, eindelijk weer eens de volle winst op sportpark Gagelman houden. Op het zonovergoten en vertrouwde domein namen zij meteen het initiatief. Echter het eerste echte gevaar kwam van Grolzijde, uit een voorzet van Jean Paul Papen liet Tom Kaak de bal op de deklat belanden.

In de eerste fase van de wedstrijd was het vooral van de zijde van Nijverdal dat zij met theater en provoceren de jonge arbiter, 21jaar oud en de tegenstander trachtten te intimideren. Vooral de snelle Berthil Webbing voerde hierbij menig hoogstandje op. Grol liet zich niet van zijn stuk brengen en ging in deze niet met haar tegenstander mee.

In de 19e min. was Tom Kaak dicht bij een opening van de score, ware het niet dat keeper Jeroen Zwiers met een reflex de op de grond gekopte bal uit de hoek kon tikken. Over en weer deden zich in de eerste helft reële mogelijkheden voor, maar geen van de acties van weerszijden trof het doel. De Grol verdediging stond goed, gaf weinig weg en hanteerde in veel gevallen succesvol de buitenspelval. Voor rust kon mede daarom geen van beide ploegen de overigens aantrekkelijke wedstrijd, naar zich toe trekken.

In de 48e min. veerde de aanwezige Grol aanhang van hun stek, daarbij zag men over het hoofd dat Jean Paul Papen het zijnet trof. De Zweef zette hier een serie vlotte acties tegenover, echter de in het wit spelende gasten bleven soeverein overeind.

Tot de 64e min. liet men de achterban wachten, maar toen was het wel degelijk raak. Met een bekeken crosspass van ruime afstand stuurde Joost Frank de vrijstaande Tom Kaak aan, die met zijn hoofd de bal via de binnenkant tweede paal achter keeper Zwiers plaatste, 0-1. Luttele minuten later werd een treffer van De Zweef door de arbiter afgekeurd, mede op aangeven van zijn assistent Frans aan de zijlijn. Grol kreeg door de voorsprong meer en meer grip op het duel.

In de 72e min. ontfutselde Kevin Stöteler de bal van twee elkaar in de weg lopende verdedigers en gaf Erwin van de Wolfshaar met een simpel puntertje de gelegenheid te scoren. Zeer fraai benutte deze zijn kans met een “poortje” door de benen van de keeper. In zijn ijver om de bakens te verzetten nam Niels Kolkman de bal met de hand voor het Groldoel mee, hetgeen inhield dat hij, reeds geel op zak, kon vertrekken. Ook incasseerde Joost Frank onnodig geel door de bal bij een dood spelmoment weg te trappen. Invaller Pieter van Vree had de thuisploeg terug in de wedstrijd kunnen brengen, maar zag dat zijn afstandschot door Mark met uiterste krachtinspanning uit de bovenhoek werd getikt. Daarna was eigenlijk de koers gelopen, Grol domineerde en De Zweef kon geen moment meer dreigend voor het doel van Reinders komen.

Drie minuten voor het einde van de speeltijd kreeg Kevin Stöteler alle gelegenheid de score verder uit  te bouwen, maar hij vergat de trekker over te halen bij een voorzet van de goed ingevallen Robin Schuurmans. Een listig genomen vrije trap in de slotfase, waar Jan en alleman een schot van Björn Koldewey verwachtte, kwam Christiaan Pillen als een duvel uit een doosje en prikte de bal langs de muur in doel, 0-3. Met een snelle actie van Erwin van de Wolfshaar op de meegelopen Robin Schuurmans had de score nog hoger uit kunnen vallen, maar met vreemde carambolaches verdween de bal niet achter een verschrikte en verbaasde keeper Zwiers.

A.s. Donderdag om 18.45 uur speelt Grol de uitwedstrijd tegen Berghuizen in Oldenzaal.

Opstelling Grol 1:

Doel:      Mark Reinders

Achter:   Tom Klein Zeggelink (45e min. Tom Groot Kormelink), Patrick Blanckenborg,
               Wouter Scharenborg, Jorrit Splithoff

Midden:  Björn Koldewey, Joost Frank, Jean Paul Papen(84e min. Robin Schuurmans),
               Kevin Stöteler.

Voor:      Tom Kaak (73e min.Christiaan Pillen), Erwin van de Wolfshaar

Uitslagen afgelopen zondag 15 april.:

Vogido - PH                              1-4
Berghuizen - Heino                   0-0

Markelo - ATC’65                      2-3

Tubantia - Rigtersbleek              4-1