Vroegtijdige veiligstelling klassebehoud.

21-04-2007

Dat de ontknoping van de inhaalwedstrijd tegen Berghuizen zo snel en aanvankelijk zo eenvoudig tot stand zou komen, hadden vriend en vijand vooraf niet durven dromen. Reeds  in het eerste deel van de wedstrijd, op sportpark Schapendijk in Oldenzaal, nam Grol ruime afstand van de thuisclub. De openingsfase was voor de gastheren, zonder daarbij overigens grote indruk te maken. Grol wachtte rustig op haar kansen, die in het verloop van de eerste helft ruimschoots voorkwamen. Nadat eerst de verdediging van Berghuizen goed anticipeerde op een tweetal vrije trappen van Grol, wist Kaak in de 15e min, de bal over keeper Bjorn Boersma te lepelen, 0-1. Voordat Sander Nijhoff met een bekeken schuiver in de benedenhoek de 0-2 op het bord bracht, had hij twee minuten daarvoor met een redding vlak voor de lijn de gelijkmaker voorkomen. Ruim tien minuten voor rust ving Björn Koldewey de bal in de zestien op, met een stuit kwam deze tegen zijn arm, hetgeen de arbiter ontging en scoorde met een verdekt schot de derde treffer voor zijn ploeg, 0-3. De koers leek gelopen, de gastheren wekten de indruk tegen zichzelf te spelen. Zij leken overrompeld, zeker hun achterhoede die niet een bepaald solide indruk achterliet. Voor de thee, in blessuretijd, strooide Sander Nijhoff nog meer zout in de reeds ontstane wonden. Op aangeven van Björn Koldewey schoot hij de bal, volley genomen, snoeihard over de keeper, 0-4. De gastheren kwamen na de onderbreking duidelijk met andere bedoelingen binnen de lijnen. De hevig pijp rokende coach Marcel Degenaar zweepte zijn mannen verbaal naar voren. Als dit in zijn optiek niet snel genoeg ging, legde hij zijn terraskachel even aan de kant om de lange bal en scherpte te eisen. Het duel werd steeds feller, hetgeen ontaarde in een aantal pittige overtredingen. Gelukkig ontspoorde het duel niet, ondanks de grote belangen die er ook voor Berghuizen op het spel stonden. In 63e min. schoot Dennis Weustink de aansluittreffer binnen, na enig laconiek verdedigingswerk van Grolzijde. Enige minuten later had Sander zijn derde treffer kunnen realiseren en de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien. Op aangeven van Erwin die met een fraaie actie zijn medespeler vrij voor doel zette, wist Sander de kans niet te verzilveren. In de slotfase strafte Joachim Wissink enige overigens verklaarbare lichtzinnigheid gelet op de stand af en versloeg een ver uit zijn doel gekomen Mark Reinders, 2-4.

Hiermee was klassebehoud veilig gesteld en rest Grol de sportieve plicht in de laatste twee wedstrijden, eerst tegen Vogido uit en vervolgens DOS’19 thuis, beide om 14.00 uur.

Speelronde: 16

Scheidsrechter: dhr. G. de Haan uit Enschede

Eindstand: 2 - 4

Ruststand: 0 - 4

Scoreverloop: 19e min. 0-1, Tom Kaak, 29e min. 0-2, Sander Nijhoff, 34e min. 0-3, Björn Koldewey, 45e min.+2, 0-4 Sander Nijhoff.  63e min. 1-4, Dennis Weustink, 88e min. 2-4, Joachim Wissink.
Gele kaarten: Patrick Blanckenborg, Lennard Walterbos en Jorrit Splithoff, Grol: Gert-Jan Hoezen, Michel de Gunst, Berghuizen

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Blessures: Juliën Harbers, Jorrit Bomers, Frank Oosterholt, Tom Klein Zeggelink.

Bijzonderheden: Inhaalprogramma van zondag 4 maart j.l.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Jonathan Lammers, Patrick Blanckenborg (45e min.Wouter Scharenborg), Jorrit Splithoff, Tom Groot Kormelink.

Midden: Björn Koldewey,Joost Frank,Sander Nijhoff (76e min Jean Paul Papen), Lennard Walterbos.

Voor: Tom Kaak (41e min. Kevin Stöteler), Erwin van de Wolfshaar

Inhaalprogramma donderdag 19 april a.s.:

Berghuizen – Grol                     2-4

Markelo - De Zweef                   2-1

PH – DOS’19                             3-0

Tubantia – De Tubanters            2-0

Vogido – ATC’65                        0-2

Programma zondag 22 april a.s.: (14.00 uur)

PH – Berghuizen

Heino – Markelo